• adunați din toată țara la Bacău, consilierii școlari recunosc că lumea nu este familiarizată cu ceea ce fac ei
Sala de conferințe a Inspectoratului Școlar din Bacău a găzduit, ieri dimineață, reuniunea de deschidere a întîlnirii de lucru a coordonatorilor de Centre Județene de Asistență Psihopedagogică (CJAPP) din toată țară. Scopul declarat al acțiunii este acela de a stabili criteriile și standardele de evaluare instituțională a CJAPP-urilor, organisme sub umbrela cărora își derulează activitatea consilierii școlari. Discuțiile pe marginea criteriilor amintite s-au purtat ieri după-amiază și s-au încheiat aseară, după închiderea ediției. Cert este însă, că psihologii școlari nu duc lipsă de probleme, una dintre acestea fiind, potrivit profesorului Gabriel Leahu, director general adjunct al Direcției de Dezvoltare, Evaluare și Prognoză din cadrul Ministerului Educației și Cercetării (MEC), cea a vizibilității. „CJAPP-urile au o problemă de vizibilitate. De fiecare dată cînd lumea aude de denumiri ezoterice, precum CCD sau CJAPP, se întreabă cine sînt acești oameni. Răspunsul e, de multe ori, ceva de genul «A, sînt acei oameni care stau în birouri și nu fac nimic». Tocmai de aceea cred că trebuie să ieșim din penumbră, fie și prin acțiuni de genul celei de astăzi”, a declarat profesorul Leahu.
La întîlnirea consilierilor școlari de la Bacău mai sînt prezenți Ioan Neacșu, directorul general al aceleeași direcții din cadrul MEC, Corina Marin, inspector în cadrul ministerului, Mihai Jigău din partea Institutului de Științe ale Educației, dar și Gheorghe Dincă, inspector de specialitate în cadrul MEC. Ultimul a prezentat raportul de activitate a CJAPP-urilor în timpul anului trecut, în timp ce profesoara Ruxanda Iosipescu, coordonatorul CJAPP Bacău, a vorbit despre statutul și rolul centrelor de gen. Tot ieri a fost lansat și primul număr al „Revistei CJAPP-urilor”, întîlnirea consilierilor școlari încheindu-se astăzi, după prezentarea proiectului „Consilire și orientare în comunitate”. (Eduard CUCU)
Lasă un răspuns