Actul care reglementează taxele și tarifele practicate de către Registrul Comertului este HG 1.344/2002, publicat în Monitorul Oficial nr. 903/12.12.2002.
Pentru persoanele juridice, taxa pentru înmatricularea sucursalei este de 345.000 de lei, în timp ce pentru înmatricularea ca urmare a schimbării sediului comerciantului dintr-un judet în altul, taxa este de 345.000 de lei, în cazul societatilor în nume colectiv și al celor în comandită simplă, respectiv de 1,4 milioane de lei, în cazul societăților cu răspundere limitată, al celor pe acțiuni și al celor în comandită pe acțiuni. De asemenea, operațiunea de radiere a persoanei juridice sau a sucursalei este taxată cu 250.000 de lei, iar eliberarea unui duplicat după certificatul de înregistrare sau anexă costa 50.000 de lei. Verificarea disponibilității firmei este 120.000 de lei, rezervarea firmei 160.000 de lei, verificarea disponibilității emblemei 200.000 de lei, iar rezervarea emblemei 100.000 de lei. Taxa de preschimbare a certificatului de înregistrare este de 75.000 de lei, iar depunerea bilanțului contabil anual costă 65.000 de lei. Transmiterea documentației pentru obținerea codului unic de înregistrare se taxează cu 35.000 de lei.
Înmatricularea, pe tranșe de capital social, se taxează în felul următor:
– pînă la 1.000.000 de lei – 345.000 de lei;
– 1.000.001-2.000.000 de lei – 700.000 de lei;
– 2.000.001-5.000.000 de lei -1.100.000 de lei;
– 5.000.001-10.000.000 de lei – 1.400.000 de lei;
– 10.000.001-25.000.000 de lei – 1.700.000 de lei;
– 25.000.001-100.000.000 de lei – 2.200.000 de lei;
– peste 100.000.000 de lei – 3.800.000 de lei.
Persoane fizice. Pentru acestea, înmatricularea este 142.000 de lei, iar taxa de radiere este de 45.000 de lei. Verificarea disponibilității firmei costă 16.000 de lei, rezervarea firmei costă 21.000 de lei, verificarea disponibilității emblemei este 21.000 de lei, iar rezervarea emblemei costă 40.000 de lei.
Taxele Registrului Comerțului: 60.000 de lei pentru autorizația de funcționare a comercianților și 50.000 de lei pentru comunicarea în scris a răspunsului motivat în cazul neeliberării unei autorizații ori refuzului înregistrării.
Radierea persoanei juridice sau a sucursalei și eliberarea unui duplicat al certificatului de înregistrare în regim de urgență costă: 50 la sută din taxa pentru soluționarea solicitării în termen de maximum cinci zile și 30 la sută din taxa pentru soluționarea solicitării între șase și zece zile. Furnizarea de urgență a unor informații din registrul computerizat al comerțului costă: 50 la sută din tarif pentru soluționarea solicitării în termen de 48 de ore și 30 la sută din tarif pentru soluționarea solicitării în termen de cinci zile. (Florin POPESCU)
Lasă un răspuns