Conducerea SC „Transport Public” a anunțat că, începînd de astăzi, autobuzele proprii care circulă pe traseul 17 vor merge pînă la „Metro”. Avantajoasă din punct de vedere al băcăuanilor care își fac cumpărăturile la „Metro”, mișcarea a fost interpretată de conducerea Asociației Operatorilor de Transport Public Privat (AOTPP) drept o nouă încercare de a-i scoate de pe traseu. „Pentru a putea circula legal pînă la «Metro» este necesară o licență interjudețeană, pentru că este vorba de teritoriul comunei Nicolae Bălcescu. Nu știu dacă Autoritatea Rutieră Română (ARR) poate da celor de la «Transport Public» așa ceva, atît timp cît procedura de acordare a acestora e blocată. Categoric, este o nouă încercare de a ne scoate de pe traseu”, ne-a declarat Vasile Luncanu, președintele AOTPP.
Amintim că din asociație fac parte firmele de transport public care au refuzat să iasă de pe traseul 17, contestînd în instanță modul de organizare și desfășurare a licitației prin care Consiliul Local a atribuit toate traseele celor de la „Transport Public”. Din păcate, încercările noastre de a-l contacta pe Neculai Șutu, directorul SC „Transport Public”, au rămas fără rezultat. Cert este, însă, că Valeriu Avram, șeful reprezentanței locale a ARR, a lăsat să se înțeleagă că nu a dat nimănui licență pentru a putea circula în comuna vecină. „Trebuie văzut dacă «Metro» e în Bacău sau în Nicolae Bălcescu. Dacă e în Bălcescu, atunci e necesară o licență pentru transport interjudețean, licență pe care nu am dat-o nimănui. Nu aș putea să spun, însă, acum, dacă vom da amenzi sau nu. Trebuie mai întîi să constatăm fapta”, a spus Valeriu Avram. Interesant este, însă, faptul că directorul Șutu declara nu cu mult timp în urmă că nu-l interesează ca autobuzele sale să meargă pînă la „Metro”, ceea ce face ca ultima decizie să dea apă la moară celor de la AOTPP. Pe de altă parte, rămîne de văzut cum vor reacționa inspectorii ARR dacă se va dovedi că „Transport Public” nu are licență interjudețeană, după ce aceiași inspectori nu au întîrziat să -i „umple” de amenzi pe șoferii AOTPP, în momentul în care societatea condusă de Neculai Șutu s-a arătat extrem de interesată de traseul 17.
De altfel, Vasile Luncanu a spus, mai mult sau mai puțin ironic, că traseul 17 a devenit cel mai căutat din Bacău. „Cred că cei de la «Transport Public» nici măcar nu au visat că pe traseul 17 vor avea cele mai multe mașini. Cred că pe această rută circulă mai multe autobuze decît pe traseele 18 și 22 la un loc”, a mai spus liderul AOTPP. Că, pentru a se impune în fața „particularilor”, autobuzele trimise de „Transport Public” pe traseul 17 sînt, în marea lor majoritate, mașini „Mercedes” și că pe traseul 22 acestea au devenit mai rare ca iarba de leac, aproape că nu mai contează. Contează, însă, că cele mai multe autobuze de pe „22”, de exemplu, nu prea au nimic în comun cu acel transport civilizat trîmbițat de conducerea de la „Transport Public”. (Eduard CUCU)
Lasă un răspuns