• serviciile nu vor mai putea fi conduse de persoane cu studii medii sau superioare, dar de scurtă durată, cum s-a întîmplat pînă acum
Structurile organizatorice din aparatul Primăriei și serviciile publice de specialitate subordonate Consiliului Local vor fi restructurate din temelii. Modificările, care au fost înaintate spre aprobare consilierilor locali, au avut în vedere, în primul rînd, ridicarea gradului de profesionalizare a funcționarilor din administrația publică locală. Nici un departament nu va mai putea fi condus de persoane care nu au studii superioare de lungă durată. Totodată, nici unul din inspectorii din Primărie sau de la serviciile publice subordonate Consiliului Local nu va mai putea desfășura activitatea în funcțiile ocupate anterior, dacă nu au absolvit o instituție de învățămînt superior. Printre departamentele care se aflau pînă acum în această situație au fost și Direcția de Salubritate și Spații Verzi (DSSV), precum și Direcția Administrația Piețelor. Statul de funcții din cadrul celor două departamente a fost însă, modificat de aleșii băcăuani în ultima lor întrunire. Este de așteptat, așadar, ca după organizarea concursului pentru postul de director la DSSV, cîștigat de fostul primar al comunei Traian, Viorica Marcu, absolventă a unei instituții de învățămînt superior, un examen similar să fie organizat și pentru ocuparea funcției de director la Administrația Piețelor, condusă în prezent de o persoană cu studii superioare, dar de scurtă durată.
Și Gabriel Berca, noul director interimar al Serviciului Public de Asistență Socială (SPAS), a prezentat un program de restructurare a acestui serviciu. Cîteva compartimente au fost comasate, iar birourile conduse de persoane cu studii medii urmează să fie coordonate de inspectorii cu studii superioare. Consilierul PSD Laurian Lucaș a precizat că nu pot fi luate aceste măsuri, atîta vreme cît există un litigiu legat de suspendarea din funcție, pentru 60 de zile, a fostei directoare a SPAS, Elena Șova Gîțu, care a atacat în instanță această hotărîre. Dumitru Popa, secretarul municipiului Bacău, a spus că dacă solicitarea înaintată de Elena Șova va fi admisă, există riscul ca deciziile luate de actualul director interimar să fie anulate de drept. Consilierii locali au aprobat însă, proiectul de hotărîre înaintat de Gabriel Berca, așa că toate aceste modificări vor intra în vigoare în 30 de zile, cum spune legea. (Elena SOLOMON)
Lasă un răspuns