Compania Blue Air a dat publicitatii date privind cifra de afaceri pe anul trecut. In ciuda asteptarilor, aceasta a fost in crestere, cu 22% mai mare decit in 2008. Blue Air a încheiat anul trecut cu afaceri de aproximativ 140 milioane euro, fata de 125 milioane cit a fost acum doi ani. Operatorul a inregistrat o crestere de aproximativ 50% a numarului de pasageri, ajungind la 1,7 milioane, comparativ cu nivelul din 2008, de 1,1 milioane clienti. Numai pe Aeroportul International „George Enescu” Bacau au fost prelucreati in 2009 un numar de 400.000 de pasageri care au utiliza zborurile companiei. Aceasta inseamna ca aproximativ un sfert din totalul clientilor Blue Air au utilizat aeroportul bacauan. Scoietatea este de altfel si cea care a semnat contractul de concesionare a Aerportului Bacau, contract ce nu isi produce insa efectele din cauza litigiului dintre ei si consiliul Judetean Bacau, aflat pe masa de arbitraj a Curtii de Arbitraj de pe linga Camera de Comert a Romaniei. (Claudiu TANASESCU)
marius din ura a zis
Din pacate nu se compara felul cum sunt tratati clientii blue air pe aeroportul din cuneo-torino si banuiesc ca in toata lumea si cum sunt tratati in bacau.un aeroport de cacat dar in care angajatii de 2 lei ai companiei blue air isi dau o importanta de nedescris.macar sa isi dea importantza daca nu o au.dehhhh,suntem in Romania.un semnal de alarma pt blue air:multi evita sa mai calatoareasca,cu voi din cauza asta si din cauza faptului ca sunteti avari…nu va mai ajung banii pe bilete,mai vreti si MULTE alte taxe pe care uneori le inventati si le aflam in aeroport
GEO a zis
ar trebui ca buna crestere sa o aiba toti functionarii aeroportului; incepind de la mustaciosul gras si care se numeste politist de frontiera; pina la pitipoancele de la ghiseu: care pt mine personal ar trebui sa vinda bilete la autobuz. In curind cu asemenea personal si gradul de inteligenta al personalului o sa calatorim cu deltaplanul
Carcotas a zis
Poate acrescut cu 12% cifra de afaceri, nu cu 122%!
omu de bine a zis
Sunt foarte curios citi bani ati luat de la BLUE AIR de le tot faceti reclama in ziarul vostru! Ce stiri senzationale in ultimul timp cu ei!!!!!!!!! Felicitari
ionut a zis
am calatorit cu blue air in italia si vreau sa spun ca am fost destul de multumit de calitatea serviciilor oferite in raport cu pretul platit pe bilet. Era cam aglomerata aeronava dar per ansamblu a fost destul de bine. Sunt convins ca pe viitor vor deveni o companie mult mai puternica, spre deosebire de tarom care practica preturi ridicate. Pana si insotitoarele de bord sunt mai bune ( adica frumoase vreau sa zic ) la blue air.
ela a zis
Blue air ar trebui sa si mai educe personalul.Se poarta precum niste securisti uita ca datorita noua care cumparam bilete ei castiga bani.Fiind o compania privata ar trebui ca salariatii sa fie cu totul altfel de cum sunt.La Bucuresti nu am intalnit asaceva dar cred ca au impresia ca la tara merge.
Stefan a zis
Blue Air este incredibila,an de an schimba tarifele si serviciile care ei zic ca sunt de o companie smart flying.Nu e loial fata de clienti sa introduci prostia asta de acum cu bagajele rezervate si platite on-line,locurile in aeronava platite cu tarife destul de piperate si fara un criteriu plus pretul taxelor aeroportuale care sunt mai mari ca la Munchen si nu se stie pe ce criteriu vin calculate.Erau mult mai”smart flying”daca erau mai transparenti si mai simpli in operatiuni,dat fiind faptul ca in Romania aeroporturile sunt foarte mici si exagerat de prost organizate iar in Europa ne cunoaste toata lumea cum umblam aiurea sa platim inventiile lor „smart flying”.Profitati prea mult.
Victor a zis
Si eu am de zis in ceea ce priveste aceasta companie. Imi pare rau, dar in ultima perioada mi se pare ca cam calca stramb. Incercati voi sa vorbiti cu ei; platesti pana ce iti raspund la telefon de iti vine rau. Nu poti avea un raspuns cat de repede din pacate, asta cred ca se intampla la putine companii. Cred ca am sa aleg alta companie pana la urma
Kriss a zis
Au spus cifra de afaceri, dar au spus cand isi vor plati datoriile la isc si catre furnizori? daca au datorii acumulate de peste 20 mil ron, oare cum isi fac intretinerea la aeronave? cineva si-a pus cumva intrebarea asta?
Daniel a zis
Daca cititi si respectati conditiile de calatorie,ale companiei BlueAir, nu vor fi probleme la check-in,prin urmare,nu va fi nimic de achitat in plus.
Intr-adevar,conditiile de calatorie se schimba de la luna la luna, nu au nici o vina cei care lucreaza acolo, ei respecta conditiile (ordin venit de la sefi), cat despre acele pitipoance,da, sunt figurante, nu pot spune acelasi lucru despre baietii de la ghiseele de check-in, sunt mai maleabili sau mai bine zis, empatici.
Ar trebui sa facem diferenta intre companie si angajatii SRI, care, cel mai des ne certam cu acestia, datorita produselor interzise in bagajul de mana: creme,parfumuri, etc., compania nu este responsabila pentru faptul ca SRI nu lasa pasagerii sai cu acele obiecte in cabina avionului.
O zi placuta!
Sorin a zis
Totusi hai sa fim seriosi… Aeroportul Bacau este intr-o stare jalnica si prin aceasta concesiune POATE (nu obligatoriu) se va face ceva. Tind sa cred ca se va face pentru ca e vorba de un SRL care are un singur scop: sa faca PROFIT. Cat de mult or sa investeasca cei de la BlueAir pe bune, si nu in contracte asta nu o s-o stie decat ei si, sa fim seriosi si sa ne intrebam: oare lor o sa le convina sa atraga si alte companii de transport aerian pe aeroport? Depinde care dintre cele doua segmente ale firmei se va dovedi a fi mai rentabil: transportul aerian sau aeroportul. Statistic vorbind, aeroportul ar trebui sa fie mai rentabil, dar depinde de vadul pe care il are (si noi sa fim sanatosi pentru ca ar avea ceva vad) si mai depinde de managementul pe care il va avea. Managementul BlueAir s-a dovedit a fi destul de defectuos cel putin in anul 2009. Si spun asta prin faptul ca zbor destul de frecvent cu compania aceasta, dar o lipsa in coerenta mai mare in decizii de management nu am vazut in viata mea: nu taxa de bagaj, 7 euro taxa de baga, taxa inclusa in pret, taxa de 10 eur. Curse anulate in programul lor la greu, angajatii sunt din ce in ce mai demotivati si mai agresivi fata de clienti, etc. Din pacate toate aceste lucruri se revarsa in imaginea lor tot mai proasta si in calitatea resimtita de noi, prostii de clienti care le bagam in buzunar tot mai multi bani. Sunt curios daca macar o parte dintre mai marii lor directori au pus vreodata mana pe telefon sa sune la numarul ala de sunam noi ordinarii de zi cu zi sa vada si ei cat trebuie sa astepti. De ce nu puneti fratilor mai multi oameni la telefoanele alea? Ok, sunt profi cand iti raspund, sunt capabili sa iti raspunda la intrebari, dar iti vine sa urli pana raspunde cineva. Sau cati dintre aceeasi prea mari sefi au fost sa din curiozitate pana la una din agentiile lor – gen Plaza in Bucuresti – unde sunt cele mai antipatice si incompetente angajate posibile pe planeta asta, sau la Baneasa unde se spune ca iti poti ridica factura :)))) – daca te duci cu muuuulte ore inaintea zborului si daca ai rabdare sa stai la niste cozi monstruase, sau te duci la Otopeni – zici ca e mai liber :)) e asa liber de nici nu stiu angajatii ce trebuie sa faca cand ii intrebi ceva, angajati care probabil au acelasi salar ca in Baneasa – si te mai miri de ce se oftica aia din baneasa si vb urat? Zbor de cativa ani buni cu BlueAir si vad aceleasi fete cam de fiecare data. In cartile de management si resurse umane spune sa rotesti angajatii de pe aceleasi pozitii CEL PUTIN odata pe an atat pentru binele companiei, dar si pentru calitatea serviciilor oferite – in felul acesta toti angajatii stiu ce au de facut in orice situatie si pot sa rezolve orice problema la acelasi standard de calitate; unde sa mai pui faptul ca atunci cand un angajat sta prea mult in acelasi loc cu aceeasi colegi (mai ales un angajat roman) incepe sa formeze niste obiceiuri care de obicei il baga in monotonie, dar ii si arata modalitatile de a „fura” compania pentru care lucreaza (atat in bani cat si in orele efective de munca). Ma scuzati… Am deviat de la subiect: Aeroportul Bacau. Apropo, oare au fost vreodata domnii manageri/directori in Bacau in postura de pasageri (va promit eu ca nu va cunosc toti angajatii!!!) sa cumpere un bilet din toaleta publica de la bacau pe care ei o numesc agentie? Am o camara mai are decat au pitipoancele alea machiate pana in gat de se cred stewardese :)). Fratilor asta e o problema generala la voi la agentii!!! Tinuta business nu inseamna sa arate ca la bordel fetele alea!!! Explicati-le si voi ca trebuie sa arate NATURAL. Cand le vezi cum vorbesc in scarba, plictisite, obosite si cum arata iti vine sa plangi. La gandul ca e o companie romaneasca cu potential. Si la check-in e o alta discutie. Stai la niste cozi infernale. Ti se acreste cat stai si la baneasa si la bacau (de aici am plecat eu din tara). Aici toti angajatii sunt stresati, presati de timp si agitati. Nici macar nu au timp sa se certe cu tine daca ai o problema. Asa e tot timpul. Sincer, eu va recomand domnilor directori sa o faceti pe cientii anonimi si sa va infiltrati printre acestia incercand sa beneficiati de serviciile companiei. O sa va iasa pe ochi la multe departamente. Sau formulati o cerere la info@blue-air.ro de a va primi banii inapoi pentru o cursa anulata. Trimiteti un mail de pe o adresa anonima sa vedeti in cat timp veti primi raspuns. Va spun eu, peste 1 sapt o sa sunati la numarul fanatastic la care se raspunde greu si o sa vi se spuna ca cererea e in curs de procesare. Si mai stati vreo 2 sapt dupa care va sare mustarul si sunati iar, mai nervos de data asta, eventual trimiteti si un email. La mail nu va raspunde nimeni, primiti in schimb confirmare ca inboxul e full :))) si la telefon acelasi raspuns. Peste 1 saptamana deja aveti o luna de cand ati depus cererea. Sunati si refuzati sa primiti acelelasi raspunsuri. Cereti cu ala de se ocupa cu problemele astea… Surpriza… e intr-o sedinta, dar o sa va sune el. Lasati numarul de telefon. Peste 2 zile nu va suna nimeni sunati iar, iar e in sedinta, si tot asa pana cand la un moment dat i se face mila si accepta sa vorbeasca cu dvs. Vi se aproba si vi se efectueaza rambursarea imediat. Eu, omul prost de rand, ce sa inteleg din asta??? Ori era deja procesata si nu m-a anuntat nimeni, ori nu a avut chef persoana respectiva sa o faca mai repede. E corect? Mergeti domnilor directori si efectuati un zbor-unul complet cu achizitie de bilet, eventual modificare la agentie, check-in, plata taxa bagaj (eventual fara chitanta), zbor cu o acritura de stewardesa, primire de bagaje la destinatie, tot. Sa vedeti cum e. Si dicutam dupa. Daca nu aveti timpul necesar sa o faceti trimiteti pe cineva de la marketing sa o faca pentru ca am vazut ca oamenii sunt cat se poate de activi – oferte aveti tot timpul, si oamenii dumneavoastra (banuiesc ca cei de la marketing) sunt activi pe bloguri si raspund foarte frumos si prompt tuturor mesajelor negative la adresa companiei. Defapt d`asta am si postat aici, in speranta ca or sa va trimita ei mai departe aceste sugestii. Va multumesc pentru atentia si rabdarea acordate si va doresc succes in continuare!
Onutza a zis
ma indoiesc ca or sa bage cine stie ce bani in aeroport daca li se va da vreodata… probabil isi vor facilita o exclusivitate si asta nu ar fi un lucru extraordinar de rau daca ar baga curse in mai multe locuri sau macar daca ar face o legatura cu cursele lor din bucuresti. eu am zburat cu ei ultima oara din bacau la londra si a fost foarte ok, biletul l-am luat de pe internet chiar la un pret foarte bun si nu am platit nici o taxa de bagaj, nu m-a intrebat nimeni nimic. probabil asta au bagat-o acuma noua, eu am zburat asta toamna. checkinul a fost relativ ok, ai dreptate Sorin, daca aveam obiectii nu cred ca avea nimeni timp sa se certe cu mine :)) tipic aeroportului bacau foarte ingramadit, fara prea mult aer, dar asta e… bagajul a fost izbit trantit si lovit vizibil, dar din cate stiu eu asta nu tine de firma cu care zbori, deci la adresa lor nu am reclamatii majore.
Blue Air de toata jena a zis
Cel mai de rahat operator low-cost. Curse anulate ZILNIC, nu se dau banii pe bilete, sute de procese pentru despagubiri tot din cauza nereturnarii banilor. Intr-un cuvant de rahat. Blue-air nu are ce cauta ca operator, servicii de 2 lei. Si restul care au scris de bine aici la comentarii sunt din partea lor. Cunosc zeci de persoane care au problemele enumerate mai sus cu operatorul Blue-Air.