– zeci de bacauani care trebuiau sa ajunga la Roma, marti seara, s-au revoltat impotriva companiei de transport – pasagerii trebuiau sa plece la 22.30, dar nici miercuri dimineata nu erau plecati – ei spun ca firma le-a pus la dispozitie niste piinite si cinci sticle de apa la 140 de oameni, ca le-au luat in timpul check-in-ului biberoanele cu mincare pentru copii si ca nu au fost informati la timp despre aminari si anularea zborului – conducerea aeroportului spune ca pasagerilor li s-a pus la dispozitie mijloace de transport pentru Bucuresti, de unde ar fi urmat sa decoleze, dar ca acestia au refuzat
Claudiu TANASESCU
Scandal de proportii pe Aeroportul International „Geroge Enescu” Bacau. Zeci de pasageri s-au revoltat impotriva firmei care trebuia sa ii duca la Roma, in Italia. Oamenii spun ca si-au luat bilete si cu luni bune inainte la compania „Blue Air”, dar ca acesta nu si-a respectat angajamentele fata de ei si ca mai mult, i-ar fi tratat urit.
Totul a pornit de la zborul Bacau – Roma, care trebuia sa aiba loc marti seara, la 22.30. „La 22.30 avionul trebuia sa decoleze spre Roma, dar nu a venit nici un avion. Pe la 21.30 ne-au spus ca se amina zborul si ca vom pleca peste vreo trei ore. Asa a inceput tot circul si uite si acum, dimineata, sintem aici. Au spus ca avionul a venit de vreo trei sau patru ori dar nu a putut ateriza. Noi insa nu am auzit nici un motor.
Ne-au tot aminat asa si nu ne-au dat nici o informatie certa. Dupa sapte ore de asteptare au spus sa plecam cu autobuzele la Bucuresti. Nu au tinut cont ca in sala de asteptare erau copii obositi. Le-au luat si biberoanele cu mincare. Acum ma intorc inapoi la Tirgu Neamt si m-am reprogramat pentru 12 ianuarie. Sper sa gasesc intelegere la serviciu si sa nu imi pierd munca din cauza lor. Ne-au spus ca daca nu ne place sa luam bilete la alta companie. Nu este normal ca un angajat sa se poarte asa, din moment ce el isi primeste leafa din banii pe care noi ii platim”, a declarat Gheorghe Petreanu.
O alta pasagera, Maria Ungureanu era si ea extrem de nervoasa si obosita. „Ne tin in sala de asteptare, dupa check-in si nu poti sa mai iesi. Nu te informeaza, nu iti comunica nimic. Nicaieri in lumea asta civilizata nu cred ca se intimpla asa. Eu mi-am luat bilet in urma cu trei luni si ceva si am dat 200 de euro. Spun ca nu mai dau banii inapoi, dar eu sper sa ii recuperez, daca nu am sa fac toate demersurile necesare. Daca avionul pleca la 22.30 cum era programat nu erau probleme, pentru ca atunci nu era ceata. Ceata a venit dupa ora 23.30”, a spus si femeia.
La un pas sa piarda vacanta visata in Maroc
Nelu Nasoi este suparat ca a pierdut inca un bilet plus o vacanta in Maroc. „Eu trebuia sa ajung la Roma si de aici sa iau avionul spre Maroc, unde ma astepta fiica mea, pentru ca avem un sejur de sapte zile acolo. Acum pierd si banii de bilet dati aici, biletul Roma – Casablanca si sejurul in Maroc.
Au oferit un serviciu sub orice critica si in veci nu voi mai apela la ei”, a declarat Nelu Nasoi. Omul este suparat ca a facut sacrificii, a strins bani pe durata unui an sa poata petrece cu familia un sejur de neuitat in Maroc, la Casablanca, si acum, nu poate ajunge acolo pentru ca avionul nu a mai plecat din Bacau spre Roma.
„Ne-au dat cinci sticle de apa la 140 de oameni”
Acuzatiile pasagerilor nu au contenit. Alte doua femei au povestit cum, pe 22 decembrie au venit din Italia tot cu aceeasi companie si, desi aveau bilet pina in Bacau, au fost lasate la Bucuresti, sa se descurce, fara sa li se puna la dispozitie mijloc de transport spre Bacau.
„Ne-au lasat pur si simplu aruncati in aeropot desi noi platism bilet pina la Bacau. Am pus mina de la mina bani si am venit cu un maxi-taxi. Acum ne-au lasat aici ca pe saci. Ne-au adus niste piinite si cinci sticle de apa, la un litru si jumatate bidonul, din care sa bem 140 de oameni.
Eu sint diabetica, nu am un ban in buzunar, sint din Tirgu Frumos. Ce sa fac eu acum ca nici bani sa ajung acasa nu mai am”, a spus si Aurica Avadanei. Mariana Dobos este si ea din Pascani si a spus ca asa ceva nu a mai vazut in Italia.
„Au luat biberoanele cu lapte ale copiilor, cind faceai check-in-ul, pentru ca nu ai voie cu lichide. Plingeau copiii de foame aici si nimeni nu a facut nimic. Nu mi-a fost dat sa vad asa ceva. Eu am platit pe bilet 350 de euro si mi-au spus ca pot pleca miine de aici, daca platesc 390 de euro pe alt bilet. Eu vreau sa imi recuperez banii mei sau sa mi se asigure transportul la Roma ca am platit. Cum sa le mai dau acum 390 de euro?”, a declarat si Mariana Dobos.
Pasagerii au refuzat plecarea de la Bucuresti
Reprezentantii Blue Air Bacau s-au abtinut de la comentarii, sustinind ca informatiile se dau de la centru si ca de altfel, pentru presa centrala au fost trimise comunicate de presa. Nu si pentru cea locala.
Conducerea Aeroportului International „George Enescu” Bacau a spus ca ea poate oferi doar punctul de vedere al aeroportului, nu si al companiei de zbor.
„Eu nu pot comenta decit din punctul de vedere al Aeroportului. Cursa a fost aminata din cauza cetii, iar oamenilor li s-a oferit alternativa sa plece de la Bucuresti, de pe Aeroportul „Aurel Vlaicu”, insa au refuzat. Ei vor putea ajunge la destinatie gratuit, in functie de posibilitatile de locuri ale companiei”, a declarat Lucian Sion, director tehnic la Aeroportul Bacau. Pasagerii au fost anuntati ca locurile spre Roma pina pe 9 ianuarie sint ocupate si ca locurile libere urmeaza fie dupa data de 12 ianuarie.
Politia a consemnat incidentul
Nemultumirile pasagerilor generate de aminarea zborului Bacau – Roma au ajuns si in atentia politistilor. Dincolo de vociferarile oamenilor nu au fost inregistrate alte evenimente neplacute. Politistii spun ca persoanele afectate de aminarea zborului au avut la dispozitie varianta de a fi transportati cu trei autocare pina la Aeroportul „Aurel Vlaicu” din Bucuresti, pentru ca, din cauza cetii, aeronava respectiva nu a putut ateriza in Bacau. (Ramona IONESCU)
coco a zis
IN ROMANIA TOTI FAC CE VOR
Iulliann a zis
Sunt de parare ca pe de o parte pasagerii respectivi au dreptate dar tind sa cred ca din cei 140 doar cativa (ii poti numara pe degete) au vociferat considerand ca la banii care i’au platit pe bilete, avionul trebuia sa cada din cer pe pista. Ceilalti cred ca si’au dat seama de adevaratele probleme care au fost create de ceata si ger. Degeaba pleaca unii in Europa la munca, in creer tot balegar si sapa au…
Malinescu Marius a zis
Incerc sa inteleg de ce au refuzat plecarea din Bucuresti cu autocar la dispozitie. Era evident ca nu vor fi conditii meteorologice mai bune la Bacau. Totusi insist la companiile aeriene sa imbarce acesti pasageri pe propria lor raspundere, cu declaratie la imbarcare si parasute doar la membrii echipajului. Daca vor sa zboare pe ceata sa fie lasati. Puteau folosi o aeronava mai veche si primeau bani pe asigurare plus stiri la televizor pentru cateva luni, tragedii in direct, etc.
Practic nu le-au luat banii degeaba ci sansa de a fi mortaciuni la buletinele de stiri. Au pierdut sanasa de a fi vedete chiar si post-mortem. Rusine. Acum sunt iar niste anonomi cu o banala intarziere la munca.
Imi place ca au fost atenti sa asculte daca se aude motor de avion. Asa au dedus ca nici un avion nu s-a apropiat de aeroport. Am sa ies in seara asta sa ascult cateva avioane sa vad daca mai sunt intarzieri.
Am fost la Roma cu aceasta companie. Am avut intarziere. Nici nu m-a interesat de ce. Am asteptat. Am mancat ciocolata ca atat aveam si basta. Scopul meu era sa ajung teafar acasa.
calator prin lume a zis
Toti mamelucii calatoresc cu avionul si nu constientizeaza ca e diferit de metroul din Roma sau Torino!!! Voi trebuia sa fiti trimisi in Italia in container nu cu avionul sau autocarul!!!
andrei a zis
ce trebuia sa faca compania? Le-au pus la dispoziţie autocare şi au refuzat. Dar la angajaţii care lucrează acolo 24 de ore din 24 s-au gândit? Să le fie ruşine!
nicu a zis
ma porca miseria cum ajung la birou
nea omu a zis
Cica au stat sa auda vreun motor….. toti neavenitii spun lucrul asta nestiind ca o aterizare se face in diferite trepte (descend, approach, final approach.etc) iar daca conditiile meteo nu au permis aterizarea in conditii demaxima siguranta in orice moment se poate anula aterizarea. Cum sa auzi un motor la 20 de mile si la plafon de 3300ft? Si mai les, stiu cum suna? Hilar moment! Sincer scandalurile astea ar trebui sa dispara, sa faca bine sa tina cont ca aceasta companie tine la normele de siguranta!!!!! Si tindind cont ca au asigurat o cale alternativa de efectuare a zborurilor, de ce nu au ales-o? Sint prea mandrii si fuduli? Orgoliul lor de romani italienizati nu le permite sa se urce in autocare? Luati-o pe jos tovarasi!
gheorghe petreanu a zis
sunt unul din pasagerii in cauza si rog persoanele care nau fost in sala de asteptare sa se abtina de la comentarii. sa stai sapte ore in picioare si sa fii mintit ca plecam ca trebuie sa aterizeze avionul nu prea cred ca ar comveni la cineva. am fost foarte constienti ca nu se poate ateriza pe bacau dar de ce atata amanare . de ce nu sa decolat la 22,30 cum era programul? daca au stiut ca nu se poate ateriza de ce nau pus imediat la dispozitie autocarele doar dupa 7 ore stiau ca lumea se va revolta si doar asa puteau sa anuleze zborul ca aeronava respectiva sa poata face alta cursa asta a fost un zbor fantoma. nu au un pic de suflet in ei erau familii cu copii mici si se plamgeau mamele ca nu mai au lapte la san sa de de mancare la copii ca biberoanele cu lapte au fost comfiscate ,cum se poate trata in acest fel niste oameni in anull 2011.eu am facu armata pe aeroportul militar bacau si stiu sa fac diferenta cand un avion vrea sa aterizeze si cand doar e in trecere a trcuc doar un avion mic care sa dus pe bucuresti nu ca sar fi rotit 20 de minute desupra aeroportului . nici un comandant de nava nu decoleasa de la sol daca nu are comfirmarea ca are minim 1500 de metri vizibilitate si la bacau vizibilitatea era zero. problema este ca nu am fost imformati la timp si nu ni sa pus la dispozitie autocarele dupa alea tei ore de asteptare au lasat sa treaca sape ore cand lumea era deja forte obosita si nervoasa.CU ACEST PRILEJ IMI CER SCUZE PERSOMALULUI DE PE AEROPORTUL BACAU CA SIGUR LEAM VORBIT URAT, EI NU AU NICI O VINA. SI SA LE FIE RUSINE CELOR DE LA BLUE AIR CASI BAT JOC DE OAMENI. scuzati greselie de ortografie.
gabriela a zis
acum cinci ani am patit acelasi lucru si va spun sincer simpatizez cu bietii oameni care asteptau in zadar, ceea ce deranjeaza cel mai mult in situatiile astea este lipsa de transparenta a deciziilor luate de companie.Nimeni nu cere ca avionul sa zboare cind conditiile nu o permit dar daca angajatii nu te-ar trata ca si cum ti-ar face o favoare ca te imbarca in avion toti oamenii ar intelege.Blu air ramine o companie ieftina si sint constienti de asta, daca ar avea o concurenta serioasa nu ar mai face asa dar asta se intimpla peste tot in lume pina si in america.Nu va faceti iluzii,cind ai ghinion il ai si basta.
grigore a zis
sa nu mai vinda bilete pentru iarna la bacau daca stie ca nu poate sa zboare .ca neau tratat ca pe niste animale.nu mai imi trebuie sa zbor cu blu air nici daca imi da biletu gratis
bibicu a zis
Italienii eu trimis ceata asta mistica, sa ii impiedice pe ai nostrii muncitori sa-si desfasoare activitatea in tara lor =))). Nimic nu merge bine in partea aia de tara…nici avioanele, de cei de pe sol ce sa mai zicem…”Calator prin lume” si „nea omu” ma bucur sa vad ca exista persoane care gandesc, nu doar care se plang ca nu au stat pe scaunu din fata la avion, ca le vine rau ca la „rata”(autobuzele vechi pentru cei care nu stiu).