Salariatii pastrati in sistem de administratorii societatii Rafo Onesti vor lucra, in perioada de modernizare a rafinariei (mai 2008 – trimestrul al IV-lea 2009) aproape exclusiv in schimbul intii. Desi poate parea minora, masura face parte dintr-un program de disciplinare a raporturilor de munca, prin care forta de munca este chemata sa raspunda comandamentelor actuale ale societatii, desi pentru o categorie de personal noile sarcini de serviciu si activitati nu au nimic in comun cu pregatirea profesionala de baza. „Este o masura specifica perioadei de montaj a noilor utilaje – spune liderul sindicatului Rafinorul, Ion Marian. dar este vorba si de disciplina muncii in sine, la care administratorii tin foarte mult”.
In perioada martie – iulie 2008, administratia Rafo, in baza vizitelor in societate, prin sistemul de supraveghere si prin alte informatii a constatat ca o categorie mare de salariati, din motive obiective dar si subiective, nu respecta programul de lucru de opt ore (de la intrarea in activitate la terminarea acesteia) si pauza de masa de 20 de minute. „Fata de aceste aspecte – spune liderul sindicatului -, conducerea rafinariei nu a luat nici un fel de masuri administrative, dar doreste efectiv ca in intervalul 14,45 – 15,15 sa nu mai fie drumurile catre poarta 1 pline cu salariati. Pentru evitarea aplicarii unor masuri disciplinare cu privire la programul de lucru si pauza de masa, in sensul de a se lucra efectiv in limita a opt ore si a se asigura pauza de masa pe o perioada satisfacatoare si a nu se apela la un fel de politie administrativa de urmarire a respectarii celor doua aspecte, pentru perioada august 2008 – trimestrul IV 2009 (pina la repornire) au fost propuse mai multe masuri”.
Prima este modificarea Regulamentului Intern, prin introducerea unei pauze de masa de 30 de minute, din care 15 minute conform legislatiei si Contractului Colectiv de Munca la nivel de ramura, iar 15 minute sa fie acordate prin prelungirea programului de lucru pentru schimbul I. Astfel, autobuzele de la poarta uzinei vor pleca, spre oras, la ora 15,30.
Consiliul organizatiei de sindicat a fost invitat, miercuri si joi, sa hotarasca asupra celor doua variante: respectiv pastrarea actualei varinate din Contractul Colectiv de Munca si Regulamentului Intern, cu riscurile ca foarte multi salariati sa suporte consecintele nerespectarii programului de lucru si pauzei de masa sau acceptarea variantei propusa de administratia Rafo, care poate evita multe sanctiuni, varianta respectata si acum de multi dintre salariati, fara precizari speciale in Regulamentul Intern si Contractul Colectiv de Munca. „Conform precizarilor directorului general, domnul Miroslav Dermendjiev – a precizat Ion marian -, nu se doreste, efectiv, sa se gaseasca motive subiective pentru sanctionarea salariatilor si nu se doreste angajarea unor persoane speciale care sa faca acea politie administrativa. O astfel de situatie ar consuma din fondul de salarii al societatii, in detrimentul unor majorari salariale ulterioare care pot fi acordate salariatilor din luna septembrie – octombrie 2008. Domnia-sa doreste efectiv sa se lucreze opt ore, iar la ora 15.00 – 15.10 sa nu mai fie aproape toti salariatii la autobuze.
Lasă un răspuns