Cifra de afaceri a companiei Agricola International Bacau a fost, anul trecut, cu 12,6% mai mare fata de vinzarile inregistrate in anul 2008. Aceasta a ajuns la 270 de milioane de lei, iar presedintele grupului Agricola, Grigore Horoi, spune ca dupa restructurarea de la inceputul anului 2009 a acestuia pe unitati de business, fimele din grup in care se obtin categoriile de produse din portofoliul Agricola au inregistrat cifre de afaceri in crestere fata de anul precedent.
Cea mai mare crestere a ciofrei de afaceri a fost inregistrata de Salbac Dry Salami (salamuri crue uscate), de 48%, urmata de Agricola International (care include departamentele FNC, Avicola, Abator si Vinzari) cu 30% si Avicola Lumina Constanta (oua de consum) cu 27%. Crestere a fost si la Europrod (semipreparate), de 20%, dar si la Conagra (preparate fierte afumate) cu 8%. „Cresterea veniturilor din comercializarea carnii de pui – spune Grigore Horoi – a fost rezultatul direct al cresterii cantitative a vinzarilor de carne de pui in 2009 fata de anul anterior cu 23%, dar si al modificarii structurii de productie in favoarea produsulelor refrigerate, ceea ce a determinat o crestere valorica a vinzarilor de carne de pui de 30%, in conditiile in care pretul mediu pe kilogram s-a majorat cu doar 5% in 2009 fata de 2008”. Agricola Bacau a comercializat, anul trecut, 42% din productia de carne de pui pe piata moderna (retelele de hiper si supermarket, cash&carry si discounteri), 35% pe piata traditionala, 11% in reteaua proprie de magazine si 12% la export. „Pentru anul 2010, ne-am propus sa creştem la 53% canalul retail-ului modern si sa conservam volumele comercializate in reteaua proprie de magazine si la export – a mai spus presedintele Grupului. De asemenea, in 2009 am comercializat carnea de pui in stare refrigerata in proportie de 59%, pondere pe care dorim sa o majoram in 2010 la 64%. Cumulat, in 2009 Agricola Bacau a avut o cota de piata de 11%, in crestere cu doua procente fata de anul anterior, iar pentru acest an ne propunem atingerea unei cote de piata de 12% (13% in canalul retailului modern)”.
Salamurile Agricola, cele mai cautate
La salamurile crude-uscate, obţinute la Salbac Dry Salami, vinzarile au inregistrat, in 2009 fata de 2008, cresteri semnificative: 44% in volum, respectiv 48% in valoare, in conditiile unui pret mediu pe kilogram nesemnificativ crescut si a unei scaderi a pietei cu circa patru procente. „Aici – a precizat Grigore Horoi – s-a remarcat sortimentul nostru cu cea mai mare notorietate, Salamul de Sibiu Agricola Bacau, care in a doua jumatate a anului 2009 a ajuns lider in total segment Salam de Sibiu comercializat pe piata din Romania, cu o cota de 31%, pozitie pe care o mentine si in prezent”. Piata mezelurilor si specialitatilor din carne fierte si afumate s-a mentinut, anul trecut, relativ la nivelul anului 2008. Preparatele Agricola Bacau, fabricate la Conagra, au inregistrat cresteri ale vinzarilor cu 3% în volum si 8% in valoare. In aceasta categorie, o crestere importanta a vanzarilor au avut-o crenwurstii de pui. Brandul Agricola Bacau detine o cota in aceasta piata de 1,1%, in crestere usoara fata de anul 2008.
Pret mai mic, vinzari mai mari
Semipreparatele si produsele pre-gatite din carne de la Europrod au ajuns la o cota de piata de 18%, principalul obiectiv pentru 2010 fiind cresterea cotei de piata la 23%. Astfel, in 2009 fata de 2008 s-a marcat o crestere in volum a vinzărilor de semipreparate cu 24% si o crestere valorica de 20%, in conditiile in care pretul mediu de vinzare s-a diminuat cu 3%, pe fondul unei scaderi pronuntate a pietii acestor produse. La export, s-au livrat 2.603 tone de carne de pui si semipreparate din carne, cu 197% mai mult decit in 2008 (874,5 tone). Valoric, exporturile din 2009 au inregistrat o crestere de 184% fata de anul precedent, cifrindu-se la 4.161 de mii de euro. „La nivelul Grupului Agricola – a mai spus Grigore Horoi -, am bugetat o crestere a cifrei de afaceri pentru anul 2010 cu aproximativ 17%, cu o marja neta de 3,5 – 4%, in conditiile in care piata va accepta inevitabilele cresteri a preturilor. Agricola Bacau va continua sa investeasca in special in marketing si in managementul performantei, se afla intr-un proces continuu de restructurare a business-ul. Vom pune accent pe atitudinea de challenger, care va lansa constant in piata noi provocări”.
sorin ionescu a zis
…nu contest calitatea produselor de la Agricola,asa cum nu contest nici unitatea ca atare,eforturile managerilor de a asigura supravietuirea,mai mult progresul societatii comerciale,sigla „Agricola”,…dar de pretul acestor politici,de situatia oamenilor de rand,de gradul de restrangere a activitatii si cu ce riscuri si pe seama cui,se intreaba careva…?Sunt multe comentarii de facut,concluzii de tras,verificari de facut…dar cine are curajul sa le faca…
Anonim a zis
fii mai explicit
Flot a zis
Nu au precupetit nici cel mai mic efort ,pt . a nu-si diminua profitul,au redus personalul ,salariile,numai sa traiasca „EI”.Ai inteles.
bradut a zis
Da’ ce faceti ? Ii faceti reclama lui nea Antohi poate va scapa niste pui si salam? A impartit in campanie in tot judetul produse de la Agricola, oare erau mostre si isi facea reclama?