Firmele de telefonie mobila risca amenzi usturatoare daca nu vor respecta drepturile clientilor. Masura a fost impusa zilele trecute de Autoritatea Nationala pentru Comunicatii (ANC). Astfel, firmele de telefonie trebuie sa se asigure ca personalul de vinzari comunica viitorilor clienti un set minim de informatii, respectiv tarifele si conditiile de aplicare, valoarea si durata minima a contractului, inclusiv costurile care tin de terminal si penalitatile datorate pentru incheierea contractului inainte de termen etc. Totodata, cu 15 zile inainte de terminarea contractului, furnizorul acestor servicii va fi obligat sa le comunice clientilor, in scris, prin act sau SMS, informatii cu privire la conditiile de reziliere, penalitati. In plus, va trebui sa le remita clientilor contractul-cadru, indiferent daca sint sau nu abonati. Contractul-cadru va fi oferit gratuit, la fel si orice alta informatie referitoare la conditiile contractuale. Drepturile cele mai importante ale utilizatorilor vor fi afisate in punctele de vinzare. Daca operatorii nu respecta aceste prevederi, vor fi sanctionati cu amenda intre 10.000 si 100.000 de lei, daca au o cifra de afaceri sub cinci milioane de lei, si de 2 la suta din cifra de afaceri, daca aceasta este de peste cinci milioane de lei. (Florentin RADU)
Lasă un răspuns