Directia Generala a Finantelor Publice Bacau a inregistrat, de la inceputul lunii iulie, de cind a intrat in vigoare taxa de poluare pentru autovehicole, peste 2.000 de cereri de restituire a diferentei din vechea si noua taxa. Aceste cereri au fost solutionate, iar suma restituita contribuabilior este de aproape patru milioane de lei. In schimb, in aceasta perioada au fost depuse aproape 3.500 de cereri de inmatriculare de autovehicole si s-au platit aproape opt milioane de lei.
„Cautam sa solutionam cit se poate de repede cererile de rambursare a taxei de inmatriculare – ne-a declarat directorul executiv al institutiei, Mircea Muntean. Procedeul este destul de complex, dar munca nostra este usurata datorita informatizarii sistemului. Conteaza foarte mult ca solicitantul sa aduca toate documentele. Se raspunde mai lent, la solicitari, in municipiul Bacau, pentru ca volumul de munca este foarte mare. In rest, am cerut urgentarea procedurii, astfel ca a doua zi, cel tirziu, omul sa-si ia banii”.
Restituirea sumelor din diferenta dintre Taxa de prima inmatriculare si Taxa de poluare pentru autovehicole se face la administratiile finantelor publice municipale, orasenesti si comunale la care este arondat fiscal contribuabilul, iar cererile de restituire se solutioneaza in termen de maximum 45 de zile lucratoare de la inregistrare.
Noua taxa a intrat in vigoare pe 1 iulie. Ceea ce se restituie, acum, este diferenta dintre vechea si noua taxa auto, pentru cei care au apucat si au platit-o. Pentru aceasta, este necesar ca solicitantii sa depuna o cerere tip de restituire a diferentei între suma achitata anterior, cu titlu de taxa speciala pentru
autoturisme si autovehicule si cuantumul rezultat din aplicarea prevederilor privind taxa pe poluare pentru autovehicule, valoarea reziduala a taxei pe poluare, autovehiculul pentru care s-a platit taxa fiind scos între timp din parcul auto national sau diferente calculate în urma contestarii taxei pe poluare achitate anterior. Cererea-tip de restituire a diferentei se obtine de la administratia financiara, la care se anexeaza o copie a chitantei si copii ale cartii de identitate a vehiculului, respectiv a certificatului de înmatriculare.
Lasă un răspuns