Paul COJOCARU
Broker de asigurare
www.conectasigexpert.ro
Faptul că România nu va intra nici anul acesta în spaţiul Schengen afectează foarte mult firmele de transport din România, care ar fi putut să opereze, deci să facă o concurenţă foarte puternică firmelor din Occident. Acest lucru ne întristează pentru că o posibilitate de a mai aduce nişte bani în ţară s-a dus pe apa sâmbetei şi ne demonstrează încă o dată că Europa ne doreşte să fim doar piaţa de consum, şi nu un jucător real şi puternic pe piaţa economică. Oricum, atât marfa care iese din Romania, cât şi cea care intră trebuie să aibă un tip de asigurare: Cargo sau CMR.
Cele două tipuri de asigurare – Cargo şi CMR – sunt deoseori confundate de cei care sunt interesaţi de asigurarea mărfurilor. Însă trebuie facută distincţia între acestea, în aşa fel încât să fie acoperite riscurile pe care le doreşte cu adevărat asiguratul. Într-adevăr, ambele poliţe asigură problemele care pot apărea în cadrul unei operaţiuni de transport.
Poliţa CMR se adresează transportatorului, asigurându-i răspunderea în calitate de cărăuş pentru mărfurile transportate. Poliţa Cargo asigură mărfurile pe perioada transportului, fiind încheiată, de cele mai multe ori, de proprietarul mărfurilor.
Ce riscuri acoperă asigurarea Cargo?
Asigurarea va oferi despăgubiri în cazul în care are loc unul dintre următoarele evenimente:
• Incendiu/ explozie;
• Deraierea/ răsturnarea mijloacelor de transport terestre;
• Răsturnarea sau scufundarea ambarcaţiunii maritime cu ajutorul căreia se transportă marfa;
• Coliziunea dintre mijlocul de transport maritim şi un obiect extern;
• Necesitatea descărcării mărfurilor într-un port de refugiu;
• Inundarea ambarcaţiunii cu apă, care daunează mărfurilor;
• Pierderea unei părţi a mărfii în timp ce este manipulată, încărcată sau descărcată;
Anumite societăţi de asigurare acoperă şi riscul de furt, loviri, izbiri, ciocniri ale mijloacelor de transport terestre.
Ce riscuri acoperă asigurarea CMR?
Răspunderea transportatorului în calitate de cărăuş se acoperă pentru pagube produse mărfurilor transportate intern şi/sau internaţional cu vehicule care sunt specificate în poliţă. Perioada de valabilitate a unei astfel de poliţe este calculată începând din momentul în care marfa intră în posesia transportatorului, până când aceasta va fi virată beneficiarului, mai exact la locul de descărcare. Este recomandată încheierea ambelor tipuri de asigurări în momentul în care se realizează transportul unor mărfuri. Pentru transportatori se recomandă încheierea unei asigurări care are un cost mai redus şi este mai eficientă prin component – asigurare tip Buchet.
Asigurarea de tip Buchet acoperă într-un singur pachet combinaţii de patru asigurări şi anume:
• Asigurarea de avarii şi furt – CASCO;
• Asigurarea de răspundere a cărăuşului conform convenţiei CMR;
• Asigurarea de răspundere civilă auto în străinătate – CARTE VERDE;
• Asigurarea RCA.
Vă doresc ca transporturile dumneavoastră să ajungă cu bine la destinaţie!
Lasă un răspuns