Micile service-uri auto au intrat, pe rind, in hora pornita de criza financiar-bancara. Multe dintre aceste afaceri sint pe cale de a fi inchise. Patronii se pling ca unele firme de asigurare platesc cu mari intirzieri costul reparatiilor facute in baza politelor de tip Casco, si nu numai. Atelierele de reparatii auto au de incasat bani de mai bine de sase luni, in unele cazuri. „Cred ca e o problema cu unele firme de asigurari, din moment ce intirzierile sint atit de mari. Inteleg cind trec o luna – doua, dar cind nu mai vin deloc banii, deja iti pui un mare semn de intrebare! Pentru ca sint cazuri cind asiguratorii se fac ca au pierdut pur si simplu dosarele. Or, asa ceva nu e posibil”, spune unul dintre zecile de patroni din Bacau care au firme de service auto. Patronii acestor afaceri nu exclud posibilitatea de a se ajunge in instanta pentru a-si recupera banii de la asiguratori. De cealalta parte, firmele de asigurare se feresc sa dea un raspuns oficial, sugerind doar ca vina le-ar apartine atelierelor mecanice care „practica tarife exagerat de mari”.
Cresterea euro ingroapa afacerea
Relatiile incordate pe care le au cu firmele de asigurari nu ar fi singura problema a service-urilor auto. Instabilitatea financiara a acestora este amplificata si de cresterea vertiginoasa a monedei euro. „Azi, furnizorul iti trimite piesa comandata la un pret, pentru ca, peste o saptamina, sa afiseze alt pret, in functie de cum evolueaza euro. Din toamna trecuta, piesele s-au scumpit cu pina la 20 la suta, si asta numai din cauza monedei unice europene”, spun administratorii atelierelor auto. Cu toate acestea, micile service-uri auto sint aproape mereu pline de clienti. Explicatia ar putea fi data de costul unor reparatii, care la reprezentantele auto sint de cele mai multe ori supraapreciate. In aceste conditii, posesorii de automobile prefera sa solicite serviciile micilor ateliere auto. In cazul lor, unele programari se fac cu citeva saptamini inainte. Chiar si in aceste conditii, unii patroni admit ca exista riscul de a-si inchide portile, din cauza blocajului financiar generat de plata cu intirziere a reparatiilor. Sute de oameni vor ajunge sa ingroase rindul somerilor. Solutia propusa de patronii acestor afaceri pentru a iesi din impas ar fi ca posesorii de masini sa isi incheie politele de asigurare la companiile care au decontare directa cu firma de reparatii auto. In acest caz, firmele de asigurare avizeaza plata reaparatiilor cu doua-trei zile inainte de finalizarea lor.
Timoc a zis
Reduceti preturile,si fiti corecti educati-va angajatii sa nu mai faca treaba numai daca li se da ciubuc,cea mai mare vina voi o aveti.