Aerostar Bacău a participat, în perioada 27 iulie – 2 august, la Convenția Internațională și Expoziția de Aviație Sportivă de la Oshkosh – SUA cu avioanele IAK-52TW și Festival. La convenția de la Oskosh, în programul liber de prezentare și zbor au evoluat mai multe aparate IAK-52, IAK-52W și TW, fabricate de Aerostar și aflate în exploatarea pasionaților de zbor din America. De asemenea, la Oshkosh au fost prezente la expunere în parcul static avioane L 39ZA reparate și modernizate de Aerostar. Cu numai o săptămînă înintea convenției de la Oshkosh, produsele Aerostar au fost prezentate și la expoziția aviatică Farnborough International 2004 din Anglia.
Avionul IAK 52 TW a fost dezvoltat de Aerostar împreună cu Gesoco Industries din SUA și este o variantă modificată a popularului avion de școală și antrenament IAK-52, destinat piloților experimentați care au nostalgia avioanelor din cel de-al doilea război mondial. Cu aspect de epoca, IAK-52TW este un avion complet modernizat, echipat cu aparatură americană modernă. cel de al doilea avion, Festival, a fost prezentat într-o variantă optimizată, cu două locuri, construcție metalică și a fost proiectat în conformitate cu standardele canadiene de aviație. Festival corespunde așteptărilor piloților sportivi privați, elevilor școlilor de pilotaj și poate fi utilizat pentru antrenament și zboruri de agrement.
Echipamente „vest” pe avioane „est”
Aerostar Bacău și-a consolidat statutul de casă de mentenanță, modernizare și integrare a sistemelor de apărare și este un furnizor important al Ministerului Apărarii Naționale, dar și-a consolidat și piața externă. Un punct forte al companiei este considerat cunoașterea platformelor estice, pe care integrează tehnologii și echipamente vestice avansate, precum și realizările din programe majore de modernizări. În aprilie 2003, Aerostar a livrat la beneficiar ultimul avion din seria de 110 MiG-21 modernizat în varianta Lancer pentru armata română prin echiparea cu un pachet de avionică avansată, compatibilă cu cea utilizată pe avioanele de vînătoare din generația a cincea. Programul de modernizare Lancer al avioanelor MiG-21 este cel mai important program de modernizare realizat la Aerostar. Împreună cu Aviation Group Int’l Ltd. din Marea Britanie, Aerostar a constituit societatea mixtă Aerostar Maintenance International, cu sediul la Londra, brațul de marketing pentru promovarea serviciilor de mentenanță la avioane civile furnizate de compania română. Pe linia de producție a avioanelor Iak-52, operațională de peste 25 de ani, se fabrică în principal variantele occidentalizate Iak-52W și TW destinate zborului de agrement sau celor pasionați de avioane cu alură istorică.
Aerostar are un capital social de 293 de miliarde de lei și a realizat în 2003 o cifră de afaceri de peste 1.037 miliarde lei. După primele șase luni din acest an, profitul net al companiei a fost de 10,8 miliarde de lei, în scădere cu 53,5% față aceeași perioadă a anului trecut. În 2003, din totalul vînzărilor 51,2% au fost la export. Compania are 2.100 de salariati, iar principalii acționari ai sînt IAROM Bucuresti cu 71% și SIF Moldova cu 11%. (Petru DONE)
Lasă un răspuns