Aviva Asigurări de Viață a lansat pe piață, în luna iulie, produsul „Beta Credit”, prin care se oferă un plan de asigurare de viață pentru credite. Prin Beta Credit societatea de asigurări preia riscul aferent decesului, al pierderii capacității de muncă sau al invalidității asiguratului pe durata unui contract de împrumut. Astfel – se precizează într-un comunicat de presă al companiei de asigurări -, banca primește de la Aviva partea de credit rămasă de rambursat de client, în cazul în care decesul din orice cauză, dar și invaliditatea totală sau parțială sau pierderea capacității de muncă îl împiedică pe acesta să-și achite obligațiile către bancă. Societatea de asigurări plătește băncii sau creditorului, în cazul unui eveniment neprevăzut, suma asigurată, în limita creditului restant. Pentru că suma scade în timp, Beta Credit oferă avantajul plății doar pentru împrumutul rămas de rambursat și nu pentru creditul inițial. De asemenea, se oferă o alternativă la procedura de cesionare. Astfel, banca poate deveni deținătorul asigurării din momentul acordării creditului sau are la îndemînă numai o modalitate sigură și legală de protejare a creditului acordat. Prin Beta Credit, soțul asiguratului este acceptat în calitate de co-asigurat, în cazul în care ambii soți intră în contractul de credit, iar soții sunt asigurați într-o singură poliță de asigurare. Dacă unul dintre parteneri își pierde viața, Aviva plătește benficiarului asigurării suma asigurată, care acoperă valoarea creditului restant, după care contractul încetează și se poate evita un impas financiar serios.
Prima percepută pe acest instrument de asigurare rămîne constantă pe toată durata contractului și sînt eliminate costurile suplimentare. Durata de plată a primelor este mai mică decît durata asigurării, pentru că la fiecare cinci ani se acordă un an de protecție gratuită.
Aviva este lider european pe piața pensiilor și asigurărilor de viață, cu o experiență de peste 300 de ani în domeniu. Compania a vut, însă, anul trecut, cea mai mare pierdere de pe piața asigurărilor din România, de 96 de miliarde de lei (2,6 milioane de euro), dar mult mai reduse față de anul 2002 (4 milioane de euro). Aceste pierderi reflectă nivelul mare al investițiilor pe piața românească de compania engleză care o patronează și care se află în plină dezvoltare. Activitatea de asigurări de viață presupune investiții mari în primii ani, iar primele profituri apar după cinci – șase ani de activitate. Aviva România are doar doi ani pe acestă piață. (Petru DONE)
Lasă un răspuns