• ei aleg în continuare Rapidul, cu toate că biletul la Intercity e mai scump cu 20.000 de lei • acceleratul rămîne însă principalul mijloc feroviar utilizat
Începînd cu 1 septembrie, biletul de călătorie pe trenurile Intercity s-a ieftenit, fie că este vorba de ruta Bacău – Iași, fie Bacău – București. Dacă, pînă la această dată, o călătorie cu Intercity la clasa I pe ruta Bacău – București costa 523.000 de lei, iar la clasa a II-a – 420.000 de lei, iar pe ruta Bacău – Iași, 297.000 de lei la clasa I și 185.000 de lei la clasa a II-a, din septembrie, biletul a ajuns la 448.000 de lei pentru clasa I și 290.000 de lei pentru clasa a II-a pînă în capitală și, respectiv, 245.000 de lei clasa I și 177.000 de lei la clasa a II-a, pînă la Iași. Această scădere de preț a apropiat valoarea acestui tip de transport de prețul unui bilet la trenul Rapid, diferența fiind de circa 20.000 de lei. Călătorii care preferă Intercity vor avea parte însă de un drum mai liniștit, în vagoane moderne, dotate cu radio și compartimente pentru fumători și nefumători, fără bișnițari și cerșetori.
În perioada 1 – 12 august, înainte de ieftenire, de la casele de bilete ale Gării din Bacău s-au eliberat 106 legitimații de călătorie spre capitală și 50 spre Iași. Cererea zilnică a fost de 14 bilete pentru București și șapte pentru Iași. Odată cu scăderea prețului, cererea băcăuanilor a crescut, dar nu în mod spectaculos, pentru că majoritatea se feresc de Intercity, pe care-l consideră peste puterea buzunarului lor. „Nu merg cu Intercity niciodată. N-am atîți bani pentru bilet. Pînă la București, mă costă patru – cinci sute de mii, iar eu am două milioane și un pic salariu. De unde bani? Mai bine stau frumos în banca mea și merg cu un accelerat sau rapid”, ne-a spus Vasile Popovici, un călător din gară. Ca și el, mulți băcăuani consideră că trenul Intercity are un preț foarte pipărat și de aceea au renunțat să mai ceară informații la casele de bilete. După scăderea prețului la biletul pentru Intercity, solicitările zilnice au crescut cu doar șase cereri, în medie, pentru București și una pentru Iași.
Pentru ruta București este preferat în continuare acceleratul, iar spre Iași, personalul. „Eu sînt pensionară și am șase călătorii pe an cu trenul, dar merg la nepoții mei la București foarte des. Cînd expiră călătoriile merg cu acceleratul pentru că nu-mi dă mîna să dau atîția bani pe bilet la rapid. Dacă nu i-au maxi – taxi din fața gării. Noroc că fiica mea îmi trimite bani de drum”, ne-a spus Elena Rupcic, o pensionară de 63 de ani. La accelerat, biletul la clasa I costă 315.000 de lei, iar la clasa a II-a – 203.000 de lei. Din Bacău spre București pleacă un tren Intercity 562 la ora 8.03, iar spre Iași, garnitura 563, la ora 20.43. (C.T.)
Lasă un răspuns