Ce se poartă în primăvara anului 2004? Toate colegele mele sînt pasionate de modă. Vor să știe ce a mai apărut nou prin magazine, ce prețuri sînt și dacă a mai apărut vreo nouă „uniformă” în lumea tineretului.
Putem spune, fără exagerare, că cei mai mulți vor să țină pasul cu moda. De ce? Toate jocurile de culori, de accesorii, îmbinarea modei din anii ’60 – ’70 cu cea modernă sînt numai cîteva „detalii” de care beneficiază toată lumea. Ai ceva din fiecare, atunci ești la modă. Atît fetele, cît și băieții sînt interesați de ce a mai ieșit nou pe piață în domeniul vestimentației. Tind să cred că fetele adoră, sau e puțin zis, depind de modă. Ele au mare grijă de look-ul lor și de imaginea exterioară. Produse cosmetice, parfumuri, haine, accesorii și bijuterii, Doamne, și cîte altele…
Aria de opțiuni e mult mai restrînsă pentru băieți. De pildă, se poartă hainele sport, pantalonii largi cu buzunare ce ies ușor în evidență, și asta de vreo doi ani, fiindcă moda încă nu s-a schimbat. Care este diferența între toate perechile de pantaloni sport: culoarea sau materialul. Ca încălțăminte, eternii și practicii adidași, care invadează piața cu atîtea modele. Ah, era să uit de ținută elegantă: un costum și o pereche de pantofi, firește negri, că parcă-s mai eleganți și mai ușor de asortat. Rar vezi băieți care se duc în mall-uri și peste hotare pentru a-și cumpăra haine de marcă și, eventual, sport. Vă veți întreba de ce?! Ei bine, eu cred că banii sînt problema, fiindcă cei mai mulți nu-și permit. Iar cei care pleacă sînt, în general, oameni în vîrstă, înstăriți, care preferă stilul mai clasic.
„Fetele sînt mai ciudate”, spun băieții. Ele adoră moda așa cum este! Au ajuns să fie dependente de oglindă…
Părerile sînt împărțite, dar să recunoaștem ne place să fim „la modă”. Toate avem cev anume la care ținem: un ruj, un fard de pleoape, un parfum… Am auzit și de faptul că sînt fete care, vorba aceea, „nu au ce mînca” și tot sînt în pas cu moda. Imaginea contează foarte mult în zilele noastre și poate tocmai de aceea fetele, indiferent de condiția lor socială, își doresc să fie strălucitoare, frumoase, perfecte. Luați aminte însă la motto-ul reclamei de la Sprite: „contează imaginea, dar nici chiar așa!”
În primăvara aceasta se poartă curcubeu. Multitudinea de culori se regăsește imprimată în special pe bluzițe, maiouașe, tricouri și pantaloni monocromatici. Se poartă rozul în combinații cu albastru. Sportul a invadat și lumea femeilor. Să ne gîndim la acele ghetuțe trei sferturi ce imită adidasul, cu două eventual trei linii preluate de la firmele de profil. Se poartă de asemenea fustițe „micro” cu cîteva pliuri și însoțite de ciorăpei imprimați. Cureaua este un detaliu esențial. Se adoră cureaua lată, simplă, dar și extrema ei, cea finuță, subțire însoțită de strasuri amețitoare.
Așadar, moda variază de la sport la elegant, de la curcubeu la alb-negru. Și iar mă întreb: chiar haina îl face pe om?!… (Mădălina STURZU)
Lasă un răspuns