Registrele comercianților vor fi lansate la Topul Județean al Firmelor
• Doru Simovici, președintele CCIA Bacău, apreciază că ținerea registrelor comercianților va pune pe principii echitabile competiția între concurenți similari
Topul Județean al Firmelor, care va fi anunțat la finele acestei luni, este realizat în acest an prin mijloace noi de măsurare a performanței societăților și a stării economice a județului. Doru Simovici, președintele Camerei de Comerț, Industrie și Agricultură (CCIA) Bacău, organizator al topului, alături de Federația Patronală și asociațiile patronale, spune că topul este realizat, nu după codul CAEN, ca la precedentele nouă ediții, ci pe registre ale comercianților aferente asociațiilor patronale. „Abia acum se văd domenii de activitate neacoperite, ca și altele unde nu activează decît o firmă. Din punctul de vedere al organizatorilor, abia acum se vede utilitatea asociațiilor patronale”, spune Simovici. El anunță lansarea, pe 28 noiembrie, a conceptului nou despre registrele comercianților. Acestea ar duce la realizarea unui profil economic fidel al județului Bacău și la identificarea gradului de acoperire a fiecărei activități (subsector) în cadrul sectorului de care aparține, respectiv cadrul economic general la nivel de județ. Registrele comercianților ar putea contribui la sprijinirea dezvoltării sectoarelor deficitare prin posibilitatea stabilirii unei strategii de atragere a investițiilor în sectoarele respective. Vor mai putea fi efectuate studii de piață și analize statistice punctuale, specifice fiecărui sector de activitate. Ținerea registrelor comercianților va contribui la armonizarea cu procedurile de evidență a agenților economici și cu procedurile de organizare a băncilor de date cu informații de afaceri, practicate de țări din Occident. De asemenea, se are în vedere îmbunătățirea schimbului de informații de afaceri interne și externe, în sensul că se va reduce cantitatea de informație eronată, inutilă și fără valoare, urmînd să crească sub aspect calitativ informația utilă, de interes.
Doru Simovici spune că, pe baza registrelor gospodărite de fiecare asociație patronală în parte, vor putea fi stabilite relații de afaceri plasate în același domeniu de activitate, dar cu activități specializate diferite și complementare. De exemplu, spune președintele CCIA, o firmă specializată în execuția de construcții civile și industriale va avea nevoie de colaborări cu designeri, arhitecți, firme de instalații, firme pentru montarea tîmplăriei. La o primă vedere, toți s-ar încadra în domeniul general Construcții, ceea ce ar face „dificilă” identificarea partenerilor potriviți pentru firma care execută de fapt lucrarea. Prin organizarea de registre specializate în cadrul domeniului Construcții, se vor putea extrage „simplu și rapid” firmele de interes, pentru fiecare cerință a constructorului, fiecare din acestea aflîndu-se la locul său: Registrul instalatorilor, Registrul decoratorilor etc.
Registrele comercianților vor facilita evidențierea firmelor și rezultatelor economice ale activității acestora pe principii echitabile: competiția cu concurenți similari (aceeași mărime, aceeași activitate) și stabilirea rezultatelor pe baza unor elemente de referință comune, dar specifice fiecărui sector de activitate. Doru Simovici estimează că ținerea registrelor comercianților va ușura munca la realizarea clasamentului din Topul Județean al Firmelor. (Florin POPESCU)
Lasă un răspuns