• ARR nu a dat nimănui licența de transport public între Bacău și comuna Nicole Bălcescu
Războiul dintre SC „Transport Public” și firmele particulare de profil grupate în Asociația Operatorilor de Transport Public Privat (AOTPP), care au refuzat să iasă de pe traseul 17, ține, de cîtva timp, capul de afiș al transportului public din Bacău. Puțini știu, însă, că, de exemplu, ruta Bacău – Nicolae Bălcescu este, oficial, liberă de un an de zile. „Licența pentru Nicolae Bălcescu nu a fost dată nimănui. Au fost firme care s-au interesat de ea, dar atît. În plus, plecarea pentru un astfel de traseu trebuie să se facă din autogară, care, însă, nu are numărul de peroane necesare pentru asigurarea tuturor traseelor”, ne-a declarat Valeriu Avram, șeful reprezentanței locale a Autorității Rutiere Române (ARR), organism care acordă licențele pentru traseele interjudețene. Chiar și așa, autobuzele particulare au circulat, pînă în urmă cu cîteva săptămîni, pe traseul în cauză fără a fi deranjate de nimeni. Valeriu Avram spune că „ARR nu a intervenit, pentru că nu au existat conflicte”, în timp ce Vasile Luncanu, președintele AOTPP, susține că, pînă nu demult, licența în cauză nu era absolut necesară. „Noi știam că, pentru un traseu care depășește cu cel mult cinci kilometri limita municipiului, nu era nevoie de licență interjudețenă. Acum am cerut licență de la ARR, dar ni s-a spus că, deocamdată, acordarea de licențe a fost blocată”, a declarat Vasile Luncanu. În momentul în care între asociație și SC „Transport Public” a izbucnit un conflict de zile mari, ARR a intervenit cu o promptitudine destul de interesantă și a cadorist AOTPP cu cîteva amenzi. Cît privește interesul băcăuanilor care își fac cumpărăturile la „Metro”, dar nu au mașină la scară, acesta pare a nu interesa pe nimeni, mai ales că unii, care declară ori de cîte ori au ocazia că pentru ei contează în primul rînd cetățeanul, au recunoscut că nu sînt interesați să meargă pînă la Nicolae Bălcescu. (Eduard CUCU)
Lasă un răspuns