Cazurile de urgență care ajung în cabinetele medicilor de familie vor fi monitorizate de Casa Județeană de Asigurări de Sănătate (CJAS) din Bacău. „Această monitorizare se va face în baza unor formulare, care existau și pînă acum, numai că la ele s-au mai adăugat niște rubrici mai explicite. Formularele vor monitoriza serviciile de urgență din cabinetele medicilor de familie în contextul desființării centrelor de permanență”, ne-a declarat doctorița Cecilia Lucaci, purtător de cuvînt la CJAS din Bacău. Medicii de familie vor completa în formulare numele și prenumele asiguratului, diagnosticul, data și ora prezentării în cabinet, modul de rezolvare a cazului pentru a se vedea cîte sînt soluționate de medici și cîte sînt îndreptate spre spital, medicația de urgență acordată, starea bolnavului după tratament și semnătura asiguratului. „Formularul a fost adăugat cu aceste rubrici pentru că avem semnale că se aglomerează camerele de gardă prin disparția centrelor de permanență. Prin el vrem să vedem cum se rezolvă efectiv situația de urgență”, a mai spus doctorița Lucaci. La sfîrșitul fiecărei luni, medicii de familie vor trebui să prezinte formularul la Casă împreună cu celelalte documente din cabinet. „În cazul în care nu vor aduce formularul, nu vor primi banii pe serviciul respectiv”, a precizat purtătorul de cuvînt al CJAS Bacău. (Claudiu TĂNĂSESCU)
Lasă un răspuns