Funcționarii trebuie să știe bine românește și să nu înjure
• de asemenea, aceștia pot chema poliția dacă sînt agresați chiar și verbal • finanțiștii care acordă asistență trebuie să vorbească pe înțelesul contribuabililor • finanțiștii spun că noile obligații sînt binevenite, dar ar fi trebuit dublate și de creșteri salariale
Funcționarii Fiscului nu mai au voie să-și verse propriile supărări asupra contribuabililor ce li se adresează. Din această săptămînă, a intrat în vigoare Codul etic al funcționarului public din administrația fiscală care își desfășoară activitatea în domeniul asistenței contribuabililor. Viorel Ifrim, liderul sindical din cadrul Direcției Generale a Finanțelor Publice (DGFP) Bacău spune că este, în mare, de acord cu prevederile Codului. „Era necesar și este binevenit. Totuși, acest act normativ vine să întărească obligațiile funcționarilor din finanțe, dar obligații avem și așa destule. Dacă veneau și niște bani era și mai bine. Așteptăm și acum o lege a salarizării. Ca niciodată, creșterile salariale din acest an au fost infime. Repet, nu sînt împotriva Codului, dar trebuie umblat și la partea financiară”, opinează Ifrim. Prin acest cod, funcționarii fiscali sînt obligați să aibă un comportament bazat pe respect și considerație față de contribuabili, să manifeste solicitudine, respect și promptitudine, să aibă un limbaj politicos și o ținută decentă și să evite, pe cît posibil, situațiile conflictuale și tensionate. Conform Codului, acești funcționari trebuie să rămînă calmi, politicoși și respectuoși pe întreaga durată de acordare a asistenței, să dezvolte o atitudine pozitivă, să folosească un limbaj corect din punct de vedere gramatical, să nu utilizeze argoul sau limbajul de strictă specialitate, să acorde atenție interlocutorului și, neapărat, să-i mulțumească pentru faptul că a contactat serviciul de asistență. În cazul în care un contribuabil folosește un limbaj trivial și trece la amenințări ori utilizează violența verbală sau fizică, asistența se întrerupe, după o avertizare prealabilă a turbulentului. Angajatul Fiscului poate chema poliția ca să se protejeze. Funcționarii au obligația să dea răspunsuri complete la întrebările contribuabilului, în cadrul unui singur contact cu administrația fiscală, astfel încît să se reducă stresul pentru respectivul contribuabil și să crească eficiența muncii la nivelul fiscului. Contribuabilii pot fi informați inclusiv prin e-mail. (Florin POPESCU)
Lasă un răspuns