Paul COJOCARU
Broker de asigurare
www.conectasigexpert.ro
Se apropie sezonul concediilor. Pentru acest moment ne pregătim din timp, studiind cu mare atenție destinațiile dorite, prețurile, facilitățile, forumurile cu comentarii, transportul, traseele și multe altele. Odată ,,ochită” destinația, începem consultarea agențiilor de turism, a tour-operatorilor pentru a analiza ofertele de prețuri. Criza actuală ne-a învățat să fim cumpătați și să ne facem rezervări din timp pentru a reuși să obținem reduceri cât mai mari (10-15 %). Odată achitat biletul și pachetul turistic, începem să numărăm zilele până în momentul concediului multvisat. Dar, din nefericire, se mai întâmplă ca odată ajunși la destinație să constatăm cu stupoare că rezervarea noastră nu este reală și că agenția de turism nu a plătit biletul, iar concediul nostru se transformă într-un cumplit coșmar. Din cauza nenumăratelor situații de acest fel, societățile de asigurare au plătit numeroase daune, multe dintre ele renunțând la acest produs.
Societățile de asigurare care totuși vând această asigurare își iau măsuri suplimentare de siguranță, analizând minuțios activitatea economica a agențiilor de turism. Devenind cetățeni europeeni, avem drepturi. Putem solicita, înainte de a plăti, agențiilor de turism să ne prezinte polița de asigurare pentru a avea o minimă garanție că, într-o situație nedorită, măcar avem posibilitatea de a ne recupera banii plătiți.
Această situație este reglementată de Ordinul nr. 235 din 6 iunie 2001, care prevede următoarele: ,,Agenții economici care comercializează pachete de servicii turistice au obligația să încheie polițe de asigurare cu societăți de asigurare privind asigurarea rambursării cheltuielilor de repatriere și/sau a sumelor achitate de turiști, în cazul insolvabilității sau a falimentului agenției de turism. Polița de asigurare se încheie pe o durată de un an.
Definiții:
Agenția de turism – unitatea specializată care oferă și vinde parchete de servicii turistice sau componente ale acestora;
Asiguratul – societate comercială înregistrată în România, titulara licenței turistice sau componente ale acestora;
Beneficiarul – turistul;
Cheltuielile de repatriere – cheltuielile efectuate de turist după întreruperea de către asigurat a derulării contractului de comercializare a pachetului de servicii turistice, pentru ca turistul să se poată întoarce la punctul originar de plecare din România, în condiții de comfort și preț similare celor contractate.
Falimentul – procedura judiciară de executare silită a bunurilor din averea asiguratului , în scopul acoperirii datoriilor comerciale ale acestuia;
Insolvabilitatea – situația în care asiguratul nu achită debitul în termen de 15 zile calanderistice de la primirea de către acesta de la turist a documentelor justificative sau dacă întrerupe unilateral acordarea serviciilor.
Sperăm să aveți concedii plăcute și liniște și sa nu fie cazul să apelați la polița de insolvență a agențiilor de turism!
Lasă un răspuns