Dan POPA
Ce nu are românul care și-ar dori să ajungă mic întreprinzător? O experiență în a vedea oportunitățile, în a descoperi evenimentul oportun care-i creează piață. Acel gen de spirit de observație care te îndeamnă să trimiți un stoc de geamuri în Irak sau Kuweit, ori la Istambul imediat după un război sau un atentat, cînd, nu-i așa, sînt multe geamuri de înlocuit și marfa se va vinde imediat. Nu, nu e cinism aici, e pur și simplu comerț! Vom vedea cum poate fi căpătat acest spirit de observație și vă propun concret, la finalul articolului, un mod de a-l forma. Ce nu mai are românul? Cunoașterea legislației. Din ea se pot afla diverse oportunități. De exemplu,
ocupațiile care-ți permit să produci mărfuri sau servicii și care, atunci cînd vinzi marfa, nu produc efectul juridic de vînzare comercială, ci de vînzare civilă. Ori, cele pentru care nu se plătesc impozite și alte obligații specifice comerțului (taxe, accize, TVA etc.). Le știți ?! Puneți mîna pe lege, pe Dreptul Comercial, în primul rînd, și aflați-le! Eu susțin că după citirea lui veți găsi oportunități interesante: agricultura, albinăritul, creșterea viermilor de mătase, dar și munca de misit de vînzări civile (activitatea misitului are caracterul comercial sau civil al vînzării pe care o intermediază, deci dacă se intermediază o vînzare civilă ca a autorului de carte care-și vinde singur cartea, sau a apicultorului care-și vinde producția, vînzarea rămîne civilă, verificați!), ori poate munca de agent imobiliar (vînzarea imobiliară este vînzare civilă), sau, de ce nu, pe cea de autor de cărți – fie și cărți de povești pentru copii. Nu glumesc deloc. Este o mare oportunitate! Știți ce avere a făcut creatoarea personajului Harry Potter ? Mai mare ca a reginei
Angliei! Puteți face avere și dumneavoastră !
Gata cu teoria! Să începem dezvoltarea calităților dumneavoastră pentru a ajunge viitori întreprinzători. Vă propun să accedeți la a fi un întreprinzător de succes prin ziaristică. Cum ? Simplu! Cînd mergeți pe stradă priviți în jur, căutînd evenimentele care merită aduse la cunoștința celorlalți oameni ca dumneavoastră. Sau acele
evenimente pe care le puteți comenta, vis-a-vis de care puteți da un sfat sau o părere. Scrieți acele comentarii pe care le faceți cu vecinul din fața blocului, dacă simțiți că sînt bine argumentate.
Relatați despre legile care v-au salvat sau cele care v-au înfundat. Notați acele rețete de bucătărie care v-au plăcut sau vrea soția să le propună și altora. Notați acele glume bune pe care le spuneți sau le auziți la petreceri. Înregistrați povestea pe care ați inventat-o pentru copilul dumneavoastră. Scrieți-o. (Nu glumesc deloc, așa a ajuns celebru Lewis Caroll, autorul faimoaselor Peripeții ale lui Alice în Țara Minunilor). Desenați caricatură politică, dacă vă merge mîna. Trimiteți toate materialele pe adresa publicației pe care o agreați și vedeți ce se întîmplă. După un an sau, de ce nu, după o lună de colaborare la o publicație, veți vedea altfel lumea și ideile noilor afaceri. Veți simți altfel pulsul evenimentelor. Acesta-i un început. Și nu trebuie să-l ratați.
P.S. Dobînzile bancare au mai scăzut, deci, teoretic, crește șansa de a face investiții (nu consumuri) pe bază de credite luate din bănci. Numai teoretic. În realitate, practica arată că întotdeauna micile afaceri au început cu banii proprii, cu cei ai familiei sau cu
bani de la prieteni. Niciodată cu bani de la bănci. Explicația e simplă: o mică afacere nu devine rentabilă imediat, merge cîtva timp în pierdere înainte de a atinge numărul critic de clienți care o
face profitabilă. Ori banca vă taxează încă de la prima lună de creditare.
Lasă un răspuns