• timp de trei zile, aproape 40 de cadre didactice vor fi inițiați în metodele de predare ale învățămîntului Freinet • cursurile vor fi susținute de 11 formatori de la Centrul Național Freinet din Timișoara, iar la finalul celor trei zile, dascălii vor primi adeverințe care le permit să predea în sistemul alternativ
Aproape 40 de cadre didactice din municipiul Bacău vor participa, începînd de astăzi, la un curs de formare în domeniul învățămîntului alternativ de tip Freinet. Acțiunea este organizată de Școala „Mihai Drăgan” din Bacău și are drept scop inițierea cadrelor didactice în metodele de predare ale acestui sistem educativ absolut nou pentru județul Bacău. „Cursurile de inițiere sînt deschise tuturor cadrelor didactice din oraș care vor ca mai devreme sau mai tîrziu să predea în această formă de învățămînt alternativ. Inclusiv cei care nu au aflat și se vor prezenta joi la Școala Drăgan vor putea urma cursurile”, spune Angela Sterpu, inspector cu probleme de integrare europeană la Inspectoratul Școlar Județean Bacău. Cei 37 de cursanți care se înscriseseră pînă ieri pentru a urma cursurile, timp de trei zile, sînt învățători, dar și educatori și profesori. Cursurile vor fi susținute de 11 profesori formatori de la Centrul Național Freinet din Timișoara, singurii care au abilitatea de a iniția cadrele didactice din țară în metodele de predare alternative de tip Freinet.
În județul Bacău, prima școală care va introduce învățămîntul de tip Freinet va fi Școala „Mihai Drăgan” din Bacău, care din toamna acestui an va înființa o clasă cu acest specific de predare. Clasa va combina învățămîntul Freinet cu școala de după-amiază.
Ca și învățămîntul alternativ de tip „Step by Step”, și învățămîntul de tip Freinet, care va fi introdus pentru prima dată în Bacău, presupune dezvoltarea abilităților de comunicare a copiilor și implicarea acestora în luarea deciziilor. Spre exemplu, la începutul zilei de școală, elevii reuniți în ateliere de lucru sînt cei care decid cu ce materie să înceapă orele și cu care să încheie. Fiecare vizită, drumeție sau tabără realizată de elevii din clasă se finalizează cu înscrierea celor mai importante evenimente în jurnalul de bord. Învățămîntul Freinet pune accentul pe individualizarea educației, implicarea familiei în educația copiilor și folosirea unor metode și mijloace de exploatare și cunoaștere individuale. „Predarea la învățămîntul alternativ de tip Freinet se face după curriculum național, îmbinînd tehnicile alternative cu metodele și procedeele tradiționale. Spre deosebire de Step by Step, însă, unde nu există o cuantificare a rezultatelor elevilor, la această formă se folosesc calificatevele care dau imaginea informațiilor acumulate de elevi”, punctează Liliana Ichim, directorul Școlii Drăgan. (Costinela BREAHNĂ)
Lasă un răspuns