Dacă mașina nu este întreținută pe tot parcursul anului și micile probleme sînt cîrpite în loc să fie reparate, atunci autovehiculul își va modifica inclusiv consumul, lucru ce va scoate mai mulți bani pentru benzină. În cazul creșterii consumului de benzină verificați pierderile din rezervor, scurgerile pe la membrana pompei de benzină, excesul de benzină în carburator, defecțiunile de la plutitor, jigloare, la clapeta de pornire sau la starter, avansuri prea mari sau prea mici la aprindere, față de avansurile optime, distanțele dintre patine și între electrozii bujiei, înțepenirea regulatorului centrifugal sau a celui vacuumatic al avansului la aprindere, pneuri cu presiune scăzută în camere sau de dimensiuni superioare celor normale, starea instalației de frînare și direcția. „Consumul de ulei se majorează la aproape toate defecțiunile care provoacă mersul neregulat al motorului. Sursele principale sînt pierderile prin neetanșare și consumul prin ardere, slăbirea legăturilor sau deteriorarea garniturilor. Remedieri este bine să se facă la un atelier. Consumul prin ardere crește și din cauza unor segmenți deteriorați, blocați, segmenți mult uzați, cămășile cilindrilor uzate, ghidurile și tijele supapelor uzate”, a dezvăluit meșterul Vasile Bogdan.
Autovehiculul poate avea probleme și la consumul de lichid de răcire. Acesta poate fi provocat de pierderi pe la racordurile dintre motor și radiator, pierderi la bușonul radiatorului sau vasul de expansiune, pierderi la pompa de circulație a lichidului de răcire, pierderi prin fisurile radiatorului. Pierderile de lichid de răcire duc la supraîncălzirea motorului. Lichidul de răcire se verifică din punctul de vedere al punctului de congelare cu un tensimetru special. Se recomandă ca acesta să reziste la temperaturi minime de -35 grade Celsius. Densitatea se mărește prin adăugarea de antigel concentrat 100% sau se înlocuiește complet. (Claudiu TĂNĂSESCU)
Lasă un răspuns