Patronii băcăuani își pot califica salariații la locul de muncă, dar nu oricum, ci pe baza unei acreditări. Legea care le dă acest drept a apărut acum un an, însă abia de curînd au apărut completări care explică cum decurge procedura. „Am primit toate normele metodologice de aplicare ale legii, instrucțiunile privind întocmirea listelor cu evaluatorii furnizorilor de formare profesională și modul de lucru al comisie care va analiza cererile patronilor”, ne-a declarat Teodor Agachi, director executiv la Direcția pentru Dialog Familie și Solidaritate Socială (DDFSS) din Bacău.
Firmele care doresc să califice forță de muncă trebuie să își depună dosarul de autorizare la instituția băcăuană. Pe lista de așteptare de la DDFSS Bacău se află unități ca Floarea de Colț, Școala de Studii Comerciale din cadrul Camerei de Comerț Industrie și Agricultură Bacău și Fundația Națională Humanitas, filiala Bacău și chiar Agenția Județeană pentru Ocuparea Forței de Muncă. Floarea de Colț și-a anunțat intenția de a organiza cursuri de calificare în cosmetică, coafură și frizerie, Școala de Studii Comerciale în majoritatea meseriilor solicitate pe piața muncii, la fel ca și Agenția de șomaj, iar Humanitas a depus dosarul pentru calificarea de asistenți sociali. „Aceste societăți, precum și altele care doresc să organizeze cursuri trebuie să ne transmită o scrisoare de intenție cu meseriile pentru care doresc acreditarea pentru ca noi să putem întocmi listele cu evaluatorii. Procesul de autorizare va începe cel tîrziu pe 15 ianuarie, anul viitor”, a mai precizat directorul Agachi.
Pentru fiecare meserie pe care patronii vor dori să își califice salariații vor trebui să scoată din buzunar circa 20 de milioane de lei. Autorizația eliberată de DDFSS Bacău va avea valabilitate pe o perioadă de patru ani. (Claudiu TĂNĂSESCU)
Lasă un răspuns