• conform noii legi a Inspecției Sanitare, asistenții medicali nu mai au dreptul să ridice autorizațiile sanitare sau să suspende activitatea unităților prinse în neregulă
Un ordin al Ministerului Sănătății emis la sfîrșitul lunii septembrie a adus modificări substanțiale în organizarea și funcționarea Inspecției Sanitare de Stat (ISS). Departament al Direcției de Sănătate Publică (DSP), inspecția este structurată în trei echipe din care fac parte cîte patru asistenți medicali și un doctor. Toți aceștia aveau pînă acum libertatea de a face controale și de a aplica amenzi, de a ridica autorizații sanitare sau să suspende activitatea societăților descoperite cu nereguli la capitolul sanitar. Acum, asistenții medicali nu mai au dreptul să inspecteze decît obiective minore cum ar fi frizeriile, magazinele industriale, etc. Singurii care pot face orice control sanitar și aplica sancțiuni sînt medicii. Nici aceaștia nu pot hotărî singuri măsura de sancționare, directorul adjunct pe probleme de medicină preventivă din DSP fiind cel care avizează măsura coercitivă. „Directorul adjunct poate ca, înainte de avizarea sancțiunii recomandate de medicul care a făcut controlul, să meargă pe urmele lui să verifice dacă nu cumva trebuie aplicată o sancțiune mai severă”, ne-a declarat dr. Marin Buștuc, directorul adjunct pe probleme de medicină preventivă al DSP. Tot directorul adjunct are ca obligație de serviciu să informeze populația prin intermediul mass-media despre produsele, substanțele, procedurile și practicile periculoase pentru sănătatea publică. Modificările apărute odată cu noua lege a inspecției sanitare de stat urmărește eliminarea abuzurilor din timpul controalelor și buna informare a populației asupra pericolelor ce le periclitează sănătatea. (Cezara DUȚĂ)
Lasă un răspuns