Consilierii județeni au discutat, în cadrul ultimei ședințe, plângerile formulate de operatorii de transport rutier Alintrans Bacău și Transmoldova Onești. Aceștia din urmă sunt nemulțumiți de modificările efectuate în programul de transport public județean, în perioada 2014 – 2019, când consilierii județeni băcăuani au decis atribuirea electronică a traseelor prin sistemul național.
Alintrans SRL cere revocarea licenței de traseu pe rutele Bacău – Săucești și Bacău – Săucești – Șerbești. Firmele înscrise în ședința de atribuire a licențelor de transport au fost evaluate în funcție de anumite criterii, printre care și vechimea transportatorului pe ruta respectivă, în urma cărora au primit un punctaj. Pe ambele trasee, Alintrans a pierdut în fața firmelor KAM și Grup Atyc, din cauza punctajului minim (0 puncte) obținut la vechimea neîntreruptă pe rutele menționate. Firma Alintrans a motivat, prin avocatul ei, că “vechimea pe traseu nu ni s-a luat în calcul, iar ședința de atribuire s-a desfășurat în mod nelegal, ceea ce atrage și nelegalitatea hotărârii Consiliului Județean, pentru care solicităm suspendarea”. CJ Bacău a precizat că, potrivit informațiiilor de la Autoritatea Rutieră Română (ARR), la capitolul vechime, firma apare cu zero luni.
Și reprezentanții firmei Transmoldova Onești consideră că au fost neîndreptățiți și cer anularea parțială și reevaluarea atribuirii a opt trasee județene și anularea licenței de transport a firmei câștigătoare. Conducerea Transmoldova SRL susține că aceleași mijloace de transport cu care Grup Atyc a câștigat traseele au fost folosite și la licitațiile de atribuire a traseelor din Argeș. CJ a arătat însă că nu deține informații conform cărora firma câștigătoare ar folosi autobuzele și în alte județe. Războiul se va rezolva în instanță, deoarece aleșii județeni au respins plângerile celor două societăți.
Lasă un răspuns