Directia Generala a Finantelor Publice (DGFP) Bacau a inregistrat, in acest an, 709 deconturi negative de TVA cu optiune de rambursare, din care au fost solutionate 616 deconturi, diferenta de 93 deconturi fiind in curs de solutionare, in termenul legal. Pina pe 30 septembrie, a fost rambursata, de la buget, suma de 89.253.872 de lei reprezentind TVA, adica 33% din totalul sumei incasate la aceasta categorie de impozit.
„Daca in alti ani numarul deconturilor nesolutionate erau de ordinul sutelor – a spus directorul executiv al DGFP Bacau, Mircea Muntean -, printr-o actiune pe care as putea sa o numesc dura am reusit ca 31 ianuarie 2008 sa ne prinda cu doar 51 de deconturi nesolutionate, dintre care 47 in termen si patru suspendate. Acum avem 97, dar la 24.000 de firme nu este deloc mult. Dar nu procentul are importanta, ci solutionarea in termen a fiecarui caz”. Mircea Muntean spune ca se da atita importanta deconturilor pentru ca banul trebuie sa circule, fiind benefic si pentru contribuabil si pentru stat. „Mai intii, rezovind problema ai facut curatenie in lista cu cei care mai datoreaza ceva statului, dar si in fisa platitorului. De asemenea, contribuabilul va avea la dispozitie o suma pe care o poate investi, iar de aici alte venituri care se cuvin statului. Altfel, ar trebui sa se imprumute sau sa caute alte solutii. E nevoie de o circulatie sanatoasa a banului. Ne preocupa mult aceasta” – a mai precizat directorul executiv al DGFP.
Se ia in calcul „riscul fiscal”
Conform procedurii in vigoare, dupa inregistrarea la organul fiscal fiecare decont negativ de TVA cu optiune de rambursare se supune unei analize de risc. Procedura are ca scop final incadrarea fiecarui platitor intr-o categorie de risc fiscal, in functie de comportamentul sau fiscal, precum si in functie de riscul pe care acesta il prezinta pentru administratia fiscala. Sint, astfel, analizati o serie de indicatori, cum ar fi gradul de indatorare, profitabilitatea, numarul declaratiilor nedepuse, obligatii fiscale restante sau ponderea sumelor neaprobate la rambursare in total sume solicitate. Existenta unui comportament fiscal bun conduce la incadrarea cererii de rambursare in categoria „risc fiscal mic” si efectuarea rambursarii fara control anticipat. Avantajul acestei metode consta in aceea ca, in cazul celor care platitorii sint incadrati in categoria „risc fiscal mic”, se scurteaza semnificativ durata solutionarii cererii, aceasta fiind de 7 – 10 zile, fata de 45 de zile cit este termenul maxim. Lunar, aproximativ 30% din cereri sint solutionate fara control, platitorii indeplinind conditii pentru a fi iincadrati la risc mic.
Lasă un răspuns