• măsura este prevăzută să intre în vigoare de la 30 iunie • dirijarea trenurilor în Gara Bacău va cădea în grija regulatorului de la Iași sau Suceava
Regulatorul de circulație din Gara Bacău va deveni amintire, odată cu debutul lunii iulie, a decis conducerea CFR. Din punct de vedere al dirijării trenurilor în Gara Bacău, efectele dispariției acestuia nu va avea efecte semnificative atît timp cît activitatea în cauză va fi preluată de regulatoarele din Iași și Suceava, dar urmările în plan social și de imagine vor fi devastatoare. „Desființarea regulatorului va trimite în șomaj circa 100 de persoane. În plus, Gara Bacău va avea de suferit și în ceea ce privește imaginea, o gară fără regulator perzînd substanțial din însemnătate. Oricum, am solicitat explicații celor din conducere, pentru că motivul invocat, necesitatea încadrării în anumite limite admise a personalului, nu mi se pare deloc de acceptat. Pe de altă parte, am solicita ajutor tuturor oficialităților care ne pot ajuta și așteptăm un răspuns în cursul săptămînii viitoare”, ne-a declarat Mihai Apetrei, vicepreședintele sindicatului „Mișcare – Comercial”, la care sînt afiliați și salariații din cadrul regulatorului de circulație. Dincolo de efectele dispariției regulatorului, decizia are iz de țeapă, în condițiile în care sindicaliștii de aici au renunțat la greva generală de la începutul lunii trecute tocmai pentru că, printre promisiunile primiote, a fost și cea referitoare la păstrarea regulatorului de circulație din Gara Bacău.
Conducerea CFR caută stăpîni pentru 3000 de kilometri de cale ferată
Obiectivul principal al CFR în acestă perioadă pare a fi, însă, găsirea de stăpîni noi pentru nu mai puțin de 3000 de kilometri de cale ferată. De altfel, intenția de a vinde sau a închiria cîteva linii considerate nerentabile nu este nouă, dar aceasta a căpătat acum o importanță capitală pentru administrația CFR. Dintre cei 3000 de kilometri, peste 500 sînt nerentabili, potrivit lui Eugen Manciu, liderul filialei locale a federației sindicale „Elcatel”, în Moldova. „În Moldova se considerată că aproximativ 570 de kilometri de cale ferată sînt nerentabili. Printre tronsoanele care au scoase la vînzare se numără căile ferate Pașcani – Tg. Neamț, Crasna – Huși, Lețcani – Dorohoi, Iași – Ungheni sau Roman – Buhăiești. Din cîte am înțeles, însă, mai nimeni nu s-a arătat, pînă acum, interesat să cumpere sau să închirieze o linie de cale ferată”, ne-a declarat Eugen Manciu. Acesta a adăugat că, în planurile inițiale ale conducerii CFR, era prinsă pentru vînzare sau închiriere și porțiunea Piatra Neamț – Bicaz, dar ideea a căzut, unul din motive fiind și investiția de peste două miliarde de lei făcută în decembrie 2003 pentru automatizarea sistemelor din Gara Buhuși. (Eduard CUCU)
Lasă un răspuns