• salariații acestei instituții încep să își facă ordine prin birouri • Dumitru Popa, secretarul municipiului Bacău, spune că aceeași stare de incertitudine s-a simțit la fiecare schimbare de primar care a avut loc după revoluție
Sediul Primăriei Bacău arăta ieri de parcă s-ar fi aflat în plină curățenie generală. Toate hîrtiile erau scoase din rafturi, sertarele erau întoarse cu fundul în sus, iar hîrtiile care erau considerate nefolositoare erau aruncate. Puține erau birourile în care personalul nu era cuprins de o astfel de febră a curățeniei. Salariate cu chipurile negre de îngrijorare alergau rapid pe scări să ducă cine știe ce document acolo unde, probabil, i-a cerut șeful de birou. De încordare, mulți dintre salariați abia dacă mai apucau să își dea binețe unul altuia. Așteptat pe hol de o grămadă de lume, Laurian Lucaș, cu mînecile suflecate la cămașă, nebărbierit și fără clasicul costum, mai ieșea din cînd în cînd, mai stătea de vorbă cu cineva și apoi intra din nou în birou să discute între patru ochi cu cei care așteptau să își rezolve cine știe ce probleme. „Am avut surpriza să mă întîlnesc astăzi cu oameni pe care eu îi credeam că îmi sînt aproape, dar care s-au grăbit să întoarcă capul sau să treacă pe trotuarul celălalt în momentul în care ne-am nimerit să fim față în față. Ce-i drept, nu au fost multe astfel de cazuri. Mai mulți au fost cei care m-au sunat și mi-au spus că îmi sînt alături, indiferent de ceea ce se va întîmpla de acum înainte. Iar mulți dintre cei care mi-au dat astfel de telefoane erau oameni pe care nu îi mai văzusem de ani buni”, ne-a povestit Laurian Lucaș.
Nici colegul său într-ale administrației, fostul viceprimar Dragoș Benea, nu părea mai liniștit. Cu chipul tras de oboseala ceasurilor întregi nedormite din nopțile trecute, Dragoș Benea făcea un soi de navetă între birol său de la etajul III și cel de la primul etaj, unde se află biroul primarului. „Acum patru ani pe vremea asta eram viceprimar. Acum nu mai sînt. Asta este viața”, spunea, împăcat cumva cu situația, Dragoș Benea.
Secretarul municipiului Bacău, Dumitru Popa, privea toată această agitație cu destulă detașare. „Pe undeva este de înțeles o asemenea îngrijorare. Cred că acest lucru este firesc la orice instituție unde vine la conducere un om despre care salariații nu știu prea mare lucru. Probabil că secretarele, de pildă, se întreabă dacă este un om blînd sau mai iute la mînie, dacă îi place cafeaua amară sau dulce, dacă o vrea cu frișcă sau fără, să găsească ceașca aburindă încă de la primele ore ale dimineții sau ceva mai tîrziu, și alte lucruri de soiul ăsta. Nimeni nu știe prea exact ce va fi în următoarele săptămîni”, ne-a explicat secretarul Popa. Om care a văzut, în cei 14 ani care au trecut de la Revoluție, perindîndu-se prin fotoliul de lider al administrației publice băcăuane nu mai puțin de cinci primari, Dumitru Popa a căpătat o oarecare experiență legată de schimbările din administrație. „Nu întotdeauna o schimbare de primar a adus după sine și o modificare semnificativă a personalului din aparatul propriu al primăriei. Au fost, ce-i drept, mișcări de angajați, însă nu în măsură să modifice semnificativ schema de personal a instituției. Mulți dintre cei care au plecat și-au părăsit posturile de bună voie, alții și-au luat singuri destinele în mîini și au trecut în sectorul privat”, mai explică Dumitru Popa.
În opinia sa, nici Romeo Stavarache nu va proceda prea curînd la o restructurare de personal. „Cred că pentru început va dori să vadă mai întîi structura aparatului administrativ, modul în care el funcționează, dacă mai are ceva în buget pentru a face investiții în acest an sau dacă va trebui să mai amîne o parte din lucrări pentru cînd va avea mai mulți bani, și abia mai apoi să se gîndească dacă se suține operarea unor modificări”, mai este de părere Dumitru Popa. (Elena SOLOMON)
Lasă un răspuns