• lucrările de la trecerea peste calea ferată de la Gherăiești au transformat circulația într-un adevărat infern • sute de mașini au așteptat chiar și jumătate de oră pînă să treacă de bariera buclucașă
Imposibilă. Acesta este atributul care ar caracteriza cel mai exact circulația din zona trecerii peste calea ferată din Gherăiești, la ieșirea din Bacău. Necesare în perspectiva modernizării drumului național ce leagă municipiul lui Bacovia de cel al lui Pinalti, lucrările de la cale ferată au reușit însă, să dea peste cap toată circulația din zonă. Joi, în jurul orei 11.00, dar și vineri, în jurul orei 14.00, vreo doi muncitori se chinuiau, din cînd în cînd, să scoată cîte un bolovan dintre linii, un altul „asculta” trenul cu urechea lipită de șine ca pe vremea apașilor, în timp ce alți nouă – zece tovarăși făceau galerie. „Asta e democrația”, ne „aruncă” unul care se sprijinea în lopată în momentul în care ne arătăm nedumiriți de productivitatea lor. De o parte și de alta a căii ferate, șiruri interminabile de mașini așteptau ca ceferistul ce dirija circlația să le dea voie să treacă șe singurul fir de șosea practicabil. Mărinimos, acesta decide că au voie să treacă mașinile care ies din Bacău, dar după ce trec trei mașini „biletul de voie” se suspendă. E rîndul șoferilor care vin disnpre Buhuși să se bucure de acces liber peste calea ferată, dar fericirea lor nu durează prea mult, pentru că bariera se coboară. Trebuie să vină personalul de la Pașcani. Pînă la urmă, cu chiu, cu vai, reușeșc să treacă toate mașinile, dar, după aproape o oră, infernul își face din nou simțită prezența. Șmecherii cu mașini de pe a căror bare îți zîmbesc numere de Italia nu au răbdare să stea la rînd și accelerează, trec în față, dar, ghinion, bariera se lasă din nou. Un „mastodont” de vreo 20 de tone încearcă să întoarcă, dar renunță imediat. Prin fața mașinilor trece liniștit un marfar. Ambalate la maximum, mașinile „italienilor” pleacă ca din pușcă, dar, la mijlocul trecerii peste calea ferată, se opresc brusc. În fața lor, la doar cîțiva milimetri, o dubiță își cere dreptul la liberă trecere. Mai mult de nevoie, omul de Italia dă înapoi, mișcare care, într-un tîrziu, dă drumul la circulație. Muncitorii de la CFR admiră din plin spectacolul gratis din al cărui program nu lipsesc sudalmele, claxoanele și scrîșnitul de frîne. De o parte și de alta a căii ferate, sute de mașini așteaptă, de-a lungul a cîțiva kilometri, să ajungă de partea cealaltă. Din peisaj lipseau doar polițiștii. (Eduard CUCU)
Lasă un răspuns