• informațiile de la Direcția Finanțelor vor putea fi accesate pe site-ul ANAF
Agenția Națională de Admnistrare Fiscală – ANAF a pus la dispoziția contribuabililor la bugetul de stat și a tuturor celor interesați de activitatea instituțiilor fiscale un site pe Internet. Acesta – ne-a informat purtătorul de cuvînt al Direcției Generale a Finanțelor Publice Bacău (DGFP), Maricel Radu – a devenit funcțional de la începutul lunii august și poate fi deschis de la adresa: http://anaf.mfinante.ro. Site-ul va gazdui și informații de la DGFP Bacău, disponibile, pînă acum, numai pe site-ul Prefecturii. De asemenea, tot de aici va putea fi accesat și site-ul Direcției Generale de Administrare a Marilor Contribuabili.
Portalul ANAF este structurat pe opt domenii: prezentarea instituției, legislație, informații publice, asistență contribuabili, relații internaționale, licitații și anunțuri, utile și forum. În ceea ce priveste aria taxelor, impozitelor și contribuțiilor, portalul vine în întîmpinarea contribuabililor – angajat și angajator – cu prezentarea fiecărei taxe și contribuții, a calendarului fiscal, a procedurilor fiscale și a formularelor-tip. De asemenea, în paginile de internet ale ANAF se vor regăsi atît lista societăților cu obligații restante la bugetul de stat sau la bugetele de asigurări sociale și de sănătate, cît și un motor de căutare după codul unic de înregistrare, pentru listarea bilanțurilor societăților comerciale, a instituțiilor și a organizațiilor neguvernamentale. Majoritatea aplicațiilor vor fi prezentate atît în limba română, cît și în limba engleză. Totodată, contribuabilii pot afla în timp util informații privind sistemul fiscal și procedurile fiscale prin intermediul „asistenței prin e-mail”.
„Rolul comunicării instituționale a devenit deja deosebit de important atît pentru organizații sau instituții, cît și pentru întreaga societate – a opinat, cu această ocazie, președintele ANAF, secretarul de stat Neculae Plăiașu. Scopul îl reprezintă crearea unor relații mutual-benefice între cele două categorii de public pe care le are o instituție: cel intern (proprii salariați) și cel extern (contribuabili, mass-media). Comunicarea prin intermediul unui format electronic permite ajustarea în timp real a activității la noile atitudini care au fost provocate de schimbările la care asistăm în acest moment”.
Utilizatorii care vor dori să-și creeze un cont, vor avea posibilitatea să folosească „forumul de discuții”, precum și de a dialoga în timp real (pe chat) cu funcționarii ANAF. (Petru DONE)
Lasă un răspuns