• deși după organizarea licitației pentru concesionarea traseelor din oraș părea că cele două asociații rivale au ajuns la un consens, acestea continue să se acuze reciproc • Asociația „Trans Moinești” a dat în judecată Primăria pe motiv că licitația din luna mai ar fi fost ilegală
Transportul public în municipiul Moinești este asigurat de două asociații: „Trans Moinești” și „Transloc”. Rivale, acestea erau „la cuțite” pînă nu demult, dar organizarea, de către Primărie, în luna mai, a licitației de concesionare a traseelor de transport public din oraș părea să fie liniștit spiritele. Două trasee, Fîntana lui Panoschi – centru – Lucăcești, respectiv Moinești – Găzărie – graniță comuna Măgirești au fost adjudecate de firme din cadrul Asociației „Transloc”, în timp ce un al treilea traseu scos la licitație nu a trezit interesul nimănui. În aceste condiții, Asociația „Trans Moinești” condusă de Costache Popa, care este posesoarea unei licențe de transport județean eliberată de Autoritatea Rutieră Română, părea să se fi mulțumit cu trasee „externe”, ce leagă Moineștiul de Comănești sau alte comune din zonă. În realitate însă, liniștea nu este decît una aparentă, cele două părți continuînd să-și arunce acuze reciproce. Motivul: furtul de călători. „Microbuzele din asociația domnului Popa au voie să oprească numai în stația de la Fîntîna lui Panoschi, la graniță cu orașul Comănești, dar eu personal am văzut microbuze care opresc și în stațiile noastre, pentru a ne lua călătorii”, spune Ioan Apostolescu, patronul firmei „Transmar”, care a cîștigat licitația pentru traseu ce pleacă de la granița cu orașul Comănești pentru a ajunge în cartierul Lucăcești. De partea cealaltă, Costache Popa recunoaște că mai ia cîteva persoane de pe traseu, dar spune că nu poate lăsa oamenii pe jos doar pentru că pînă la limita cu orașul Comănești aceștia ar trebui să circule cu alte microbuze. „Nu am cum să nu opresc dacă oamenii vor să meargă la Comănești. Și din experință știu că nimeni nu vrea să se urce la Lunca sau Văsîiești (stații de pe traseul Fîntîna lui Panoschi – Lucăcești, n.r.) doar pentru a merge o stație sau două”, ne-a declarat șeful de la „Trans Moinești”.
Pe de altă parte, viceprimarul Neculai Nechifor susține că pe adresa Primăriei au sosit mai multe reclamații la adresa celor de la „Trans Moinești”, „în care oamenii se plîng că microbuzele domnului Popa nu pleacă în cursă decît dacă sînt pline, ceea ce face ca cei care urcă la Fîntîna lui Panoschi să circule într-un picior, dar sînt și cazuri în care aceștia nu pot urca deloc”. O acuzație pe care Costache Popa a respins-o, susținînd că „șoferii pleacă de la gară (capătul de linie, n.r.) în momentul în care s-au completat locurile pe scaune. Nu au voie să ia mai mulți pasageri, tocmai pentru a se putea urca și alți pasageri”.
La rîndul lor însă, cei de la Asociația „Trans Moinești” nu au stat cu mîinile în sîn și au dat în judecată Primăria, pe motiv că licitația din luna mai nu ar fi fost tocmai legală. „Primărie a organizat licitația fără să cheme un reprezentant al Direcției de Finanțe și nici un specialist în domeniu, care are rol consultativ”, explică Costache Popa. Mai mult, acesta a arătat cu degetul și spre șoferii care circulă pe traseul Moinești – Găzărie. „De exemplu, există două microbuze care, în mod normal, ar trebui să circule pe traseul spre Găzărie, dar le-am văzut și pe Lucăcești – Fîntîna lui Panoschi, ca să nu mai spun că trag o fugă și pînă la Comănești dacă au pasageri”, a mai spus șeful de la „Trans Moinești”. (Eduard CUCU)
Lasă un răspuns