Pe majoritatea arterelor de circulație din Bacău se circulă doar pe două benzi. Este și motivul pentru care încă de la primele ore ale dimineții, cozi lungi se formează în mai toate intersecțiile din oraș. Autoturismele își așteaptă nerăbdătoare rîndul la semafor, șoferii calcă nervoși pe accelerație de cum apare culoarea verde, iar din cînd în cînd mașinile se mai și tamponează. Șoferii înjură și blestemă. Pe lîngă acestea, mai apare o problemă: lipsa parcărilor. Ca să-ți parchezi mașina, ai nevoie, de obicei, de mai bine de un sfert de oră. Adesea, șoferii intră în panică și își lasă mașina la primul colț de stradă. Nu pleacă bine de lîngă autoturism și se trezesc că, peste cinci minute, pe roata din față este deja prins dispozitivul de blocare a roților. În centrul orașului, cel puțin, numeri pe degete zonele în care parcarea autoturismelor este permisă. Necesitatea amenajării mai multor parcări în municipiul Bacău este recunoscută și de autorități. Există zone în municipiul Bacău unde, în afara trotuarelor din fața blocurilor, nu există nici un alt loc de parcare. Laurian Lucaș spune că Tic-Tac, platforma industrială din partea de sud a orașului, porțiunea cuprinsă între strada 9 Mai și Bulevardul Unirii, strada Războieni, Tache, Autogară sînt zonele în care se simte cel mai acut lipsa unor locuri de parcare.
Amenajarea unui loc de parcare costă pînă la cîteva miliarde de lei
Laurian Lucaș mai spune că amenajarea unui loc de parcare nu presupune doar decopertarea terenului și acoperirea zonei respective cu un strat de ciment sau asfalt. „Una din cele mai mari probleme este legată de prezența rețelelor subterane de alimentare cu utilitățili. O bună parte din aceste conducte au o vechime de cîteva decenii, iar atunci cînd au fost amplasate nu s-au respectat întodeauna planurile inițiale. Nu este mai puțin adevărat faptul că multe dintre schițele și planurile inițiale ce vizau amplasamentul acestor rețele nu mai sînt acum de găsit. În aceste condiții, amenajarea unei parcări într-o zonă în care se află o rețea subterană de alimentare cu gaz metan, de pildă, ar putea pune în pericol mulți locatari din zona respectivă. O altă problemă cu care ne confruntăm în ultimii ani sînt terenurile revendicate de foștii proprietari. Nu o dată s-a dovedit că un amplasament ce a fost destinat speciale pentru amenajarea unei parcări face, de fapt, obiectul unei revendicări înaintată de foștii proprietari sau de urmașii acestora”, mai explică viceprimarul Bacăului. Laurian Lucaș mai spune că, din experiența ultimilor ani, costurile amenajării unui loc de parcare de suprafață medie se ridică la sume cuprinse între cîteva sute de milioane și cîteva miliarde de lei.
Băcăuanilor li se promit, pe viitor, mai multe parcări subterane și cu plată
Varianta parcărilor subterane pare a fi acum soluția preferată de autorități pentru rezolvarea problemei parcărilor din municipiul Bacău. Laurian Lucaș spune că toate blocurile care se vor construi de acum în Bacău vor fi dotate cu parcări subterane. „Nu excludem nici varianta parteneriatului public privat pentru amenajarea unor noi zone de parcare cu plată”, a mai precizat Laurian Lucaș. (Elena SOLOMON)
Lasă un răspuns