Un studiu referitor la comportamentul consumatorilor de servicii IT in timpul crizei economice prin care trecem, realizat de firma Anteea Consulting pentru societatea Computer Troubleshooters România, companie care are o filiala si in Bacau, arata ca 47% dintre companii vor alege servicii specializate de consultanta IT, datorita costurilor mai reduse pe care le implica acestea. In studiu au fost incluse 100 de companii din diverse segmente ale economiei, mari, medii si IMM-uri.
Studiul a mai relevat ca 34% din companiile intervievate vor recurge la serviciile unei firme sau la cele ale unui specialist în momentul în care vor avea probleme cu calculatoarele. Dintre acestea, 21% se vor orienta catre o companie, în conditiile în care aceasta ofera o reducere de costuri între 25 si 50%, iar 36% este proportia celor care au deja o companie care se ocupa de partea de service IT, în timp ce numai 27% dintre companiile intervievate prefera sa-si rezolve singure problemele din domeniu. „În ceea ce priveste segmentarea pe profesii – spune directorul Troubleshooters Bacau, Sorin Popovici -, toti proprietarii de companii sint de acord cu angajarea unei firme specializate în vederea administrarii departamentului de IT, daca acest lucru le reduce costurile cu 30%. Jumatate dintre directorii generali si vicepresedintii de companie mizeaza pe ajutorul propriu în problemele de IT, 33,4% au deja contract cu o companie de IT, în timp ce aproximativ 16,6% dintre respondenti sint de acord cu angajarea unei firme de IT daca aceasta îi ajuta în reducerea costurilor cu aproximativ 30%”.
Piata serviciilor IT se rotunjeste
Semnificativ este ca 36% dintre managerii generali au deja o companie care se ocupa de partea de IT, în timp ce 28,5% dintre ei prefera sa rezolve prin resurse proprii problemele domeniului. Dar, mai mult de 21% dintre managerii intervievati ar angaja o firma care sa se ocupe de departamentul IT, daca aceasta poate duce la reducerea costurilor cu 25% si, respectiv, 50%. Alti angajati (43,1%), spun ca firma lor are deja o companie de IT care se ocupa cu administrarea acestui departament, 21,4% spun ca ar prefera sa se ocupe personal de aceasta problema, în timp ce aproximativ 21% dintre respondenti sint de acord cu angajarea unei alte firme daca aceasta contribuie la reducerea costurilor cu aproximativ 25 si 50%. Referitor la tendintele de comportament al companiilor, în functie de marimea lor, 36,3% prefera sa se ocupe singure de administrarea departamentului de IT. Locul 2 îl ocupa, cu 18,1%, firmele care ar alege sa angajeze un specialist sau o firma IT (daca ar reduce costurile cu 25 si, respectiv, 50%), 37,5% dintre firmele mari au deja angajata o firma de IT, în timp ce 25% prefera fie sa se ocupe singure de partea de IT, fie sa angajeze un specialist. Dintre firmele medii, 75% au deja un contract cu un specialist IT, iar 25% sint de acord sa angajeze o firma de IT daca aceasta îi va ajuta în reducerea costurilor cu aproximativ 25%. Nu în ultimul rind, 48,2% dintre societatile mici au deja o firma care se ocupa de departamentul de IT, 26% dintre acestea prefera sa se ocupe singure de problemele IT, în timp ce 17,2% angajeaza o firma de IT daca aceasta îi va ajuta în reducerea costurilor.
La noi mai este loc de-ntors
Computer Troubleshooters preconizeaza o crestere de peste 50% în ceea ce priveste numarul de clienti. Pe partea de francizati, datorita cererii, compania îsi propune sa ajunga la rata de un francizat la 2-3 luni în 2009. În România, Computer Troubleshooters are o cota de piata (pe service IT, exclusiv) de peste 10% si functioneaza în 12 orase. Anul 2008 s-a încheiat cu o crestere de 30% a cotei de piata, iar pentru 2009 se asteapta 15-16%. „În România, piata serviciilor IT este subdezvoltata – a opinat Sorin Popovici. Acestea detin o pondere de 30 – 40% din piata, în timp ce în tarile din Europa de Vest ponderea este inversa – hardware-ul ocupa 30% din piata, în timp ce serviciile software si IT detin pozitia dominanta. În urmatorii 3-5 ani, vom asista la o crestere importanta a segmentului de servicii IT. Cele mai mari rate de crestere pe piata autohtona în 2009, conform Computer Troubleshooters, le vor avea serviciile IT si software, servicii considerate deseori cu valoare adaugata.
Lasă un răspuns