Solicitările adresate redacției în ultimele două zile de către cititorii ziarului nostru au ca obiect relația dintre cetățenii urbei și aleșii locali, care au datoria de a le rezolva. Precizăm cu această ocazie că mesajele și sesizările pe care le primim de la dumneavoastră le tratăm cu maximă obiectivitate și operativitate, chiar dacă unii ne mai suspectează de niscai subordonări și interese. Vă asigurăm încă odată că nici nu poate fi vorba despre așa ceva. Interesul nostru este cititorul, iar crezul – adevărul, deși nu de puține ori instituțiile și persoanele pe care le nominalizați, alături de fapte și situații ce vă lezează drepturile, pot avea reacții de nemulțumire ori de respingere a semnalelor critice. Noi nu facem altceva decît să informăm. Rezolvările trebuie să vină de la cei vizați. În numărul de astăzi, la apelul dumneavoastră, al cititorilor, este solicitată să răspundă Primăria Bacău.
CURAT-MURDAR!
Videta Rang, pensionară, str. Războieni nr. 8, sc. A , apart. 2, Bacău: Vreau să vă întreb dacă cetățeanul contribuabil din acest oraș are dreptul de a fi ascultat și, implicit, doleanțele sale tratate cu seriozitate, de către autoritățile locale. M-am hotărît să mă adresez dumneavoastră, Ziarul de Bacău, deoarece am costat că manifestăți deschidere și înțelegere pentru problemele noastre. Intervenția pe care o fac nu este doar efectul unei nemulțumiri personale, ci a tuturor celor 77 de familii și peste 200 de persoane care locuim în blocurile situate în Războieni nr. 8 și Ioniță Sandu Sturza nr. 18. Cu aprobarea serviciilor de specialitate ale Primăriei, în incinta celor două blocuri au fost amplasate trei garaje, fiecare dintre ele avînd poziționări și dimensiuni diferite. Locatarii care au mașini sînt astfel obligați să-și parcheze autoturismele pe trotuare sau pe căile de acces, ceea ce crează haos și disconfort. Dar nu aceasta este problema cea mai gravă. Pentru amplasarea garajelor cu pricina, ghena de gunoi a fost desființată, iar pubelele ne-au fost duse sub ferestrele de la bucătării. Vă dați seama ce pericole ne pîndesc de-acum: mirosuri pestilențiale, gîndaci, șobolani, alte mizerii. Noi solicităm Primăriei să revină asupra acestor decizii, iar Direcția de Sănătate Publică să aplice legea, care, între altele, interzice dispunerea unor astfel de containere și a garajelor la o distanță mai mică de zece metri față de spațiile locuite. Ori, la noi aceste distanțe sînt mai mici de patru metri. Marți, am fost în audiență la viceprimarul Laurian Lucaș, împreună cu doamna Didina Carp, administratorul Asociației de Proprietari nr. 8 Războieni, și domnul Ștefan Dobrescu. Pe acesta din urmă n-a binevoit să-l primească. De ce, nu știm. Iar pe noi, cele două doamne, ne-a tratat de sus, aș zice chiar că ne-a umilit, spunîndu-ne că face cum crede el de cuvință. Rezultatul se vede.
Didina Carp: Argumentele noastre legale, de protecție a drepturilor pe care le avem, sînt desconsiderate. Nu pot înțelege cum un om care ocupă funcția de viceprimar să ne spună azi (marți – n.r.) că nu schimbă amplasamentele, iar mîine să procedeze cu totul altfel. Pe deasupra, mă intrigă limbajul și tonul cu care am fost agresate. Unde trebuie să ne adresăm pentru a fi sigure că sîntem ascultate, tratate corect, civilizat și doleanțele noastre rezolvate în conformitate cu legea?
Produsele agricole în loc de buruieni
Miroslav Daneliuc, str. Ion Ionescu de la Brad, nr. 43, Bacău: Pe strada Prelungirea Bradului, în vecinătatea fabricii de confecții a unui investitor italian, există un teren cu suprafața de aproximativ 15 hectare care de cîțiva ani buni s-a transfomat în pîrloagă. Pe la începutul anilor ’90 se vehicula ideea că pămîntul cu pricina ar fi aparținut CAP Mărgineni. Pînă în 1993, Primăria Bacău le-a atribuit locuitorilor din zonă loturi pentru a le cultiva. După acel an, terenul a fost abandonat și, iată, au trecut nouă ani fără să se mai fi întămplat ceva. Nu cunosc regimul juridic al pămîntului respectiv, dar o soluție trebuie să existe. Eu aș veni cu două propuneri: prima – să se amenajeze un parc, știut fiind că în oraș există unul singur la ora actuală. Banii necesari realizării proiectului ar putea veni din concesionări pentru activitățile comerciale și de agrement. A doua soluție ar putea fi înființarea unei microferme agricole în subordonarea Primăriei, produsele sau banii rezultați din valorificarea acestora urmînd să fie folosiți la cantina de ajutor social, care se află în apropiere. S-ar crea, astfel, mai multe locuri de muncă, numărul asistaților ar putea crește, iar calitatea meselor ar fi mai bună. Eventual, terenul s-ar putea lucra cu asistații cantinei. Rubrică realizată de Mihai BUZNEA
Lasă un răspuns