Ei cred ca noi nu ne prindem. Ca sintem atit de naivi ca nu ne dam seama de tertipurile la care apeleaza. Sa o luam metodic.
Exista strategii de marketing prin care producarii incearca o crestere a vinzarilor oferind mai mult la acelasi pret. In loc de 100 de grame, primesti 125, in loc de 1,5 litri, doi. O situatie de genul win-win: cistiga si producatorul prin cresterea vinzarilor, cistiga si cumparatorul, pentru ca primeste mai mult produs la acelasi pret.
Ce se intimpla, insa, in momentul in care producatorul vrea mai mult? Adica, se prinde ca marfa sa are piata, cererea este mare si doreste sa maximizeze profitul?
Pai are doua posibilitati: ori micsoreaza cantitatea din produs ori umbla la calitate. Uitati-va la o anumita bautura racoritoare care se vindea si la bidoane de doi litri, iar acum nu o mai gasesti decit la 1,5. Evident, la acelasi pret. Sau la anumite bulioane, brinzeturi, in care producatorul mai trage un polonic de apa si le vinde ca si cum ar fi tot aceeasi calitate de dinainte…
Ne putem amagi ca, observind aceste detalii, vom boicota acesti producatori iar ei vor fi nevoiti sa-si schimbe atitudinea. Poate ca intr-o alta tara asa s-ar putea initmpla. Nu si la noi. Pentru ca nu sintem destul de educati ca si consumatori ca sa procedam astfel.
Lasă un răspuns