• doi reprezentanți ai Băncii Mondiale au venit ieri în Bacău
pentru a analiza modalitățile de finanțare a proiectului de construcție a viitoarei șosele de centură
Membrii Comisiei Tehnice de Urbanism din cadrul Consiliului
Județean s-au întîlnit din nou, ieri, pentru o nouă dezbatere privind lucrările de construcții la noua șosea de centură a municipiului Bacău. Prezenți la dezbatere, Bernard Baratz și Antti Talviti, reprezentanți ai Băncii Mondiale, au analizat împreună cu autoritățile locale și județene toate aspectele tehnice, economice și sociale ce vor sta la baza acestei investiții. Preț de aproape o oră, Silvian Cortez, arhitectul șef al municipilui Bacău, a prezentat, punctual, toate etapele parcurse pînă acum de la conturarea proiectului și a explicat cu lux de amănunte toate facilitățile pe care le-ar putea aduce construirea șoselei ocolitoare prin partea de est a orașului. Explicațiile arhitectului Cortez s-au dovedit a fi mai mult decît convingătoare. Cei doi reprezentanți ai Băncii Mondiale au fost de acord că proiectul are suficient de multe șanse să primească în scurt timp finanțare.
În următoarele patru luni, reprezentanții firmei Cositrans, cea care a cîștigat, prin licitație, dreptul de execuție a lucrărilor de construire a rețelei de artere ocolitoare, vor trebui să întocmească un studiu de fezabilitate pe marginea acestui proiect, ce urmează apoi să fie supus analizei experților Băncii Mondiale. Conform uzanțelor bancare, de la prezentarea studiului de fezabilitate și pînă la acceptarea finanțării trebuie să treacă cel puțin patru luni. „Pînă în luna noiembrie finanțarea va fi deschisă”, a asigurat Antti Talviti, specialist pe probleme de transporturi la Banca Mondială. Arhitectul Cortez a estimat că, în condițiile în care finanțarea va fi acceptată, lucrările de construcție la noua arteră ocolitoare vor începe în vara acestui an și vor fi finalizate cel mai tîrziu pînă în 2007. Investiția se ridică la aproximativ 24 de milioane de euro, iar noua arteră ocolitoare se va întînde pe o lungime de aproximativ 26 de kilometri. (Elena SOLOMON)
Lasă un răspuns