Oneșteanca Ileana Ocheană s-a adresat, cu puțin timp în urmă, Biroului senatorial nr.1 din Onești, cu o sesizare legată de modul în care unicul producător și distribuitor oneștean de energie termică, SC Termon SRL, facturează consumurile specifice. Ilena Ocheană locuiește în blocul glisant de pe strada Jupiter nr.5, unul dintre blocurile vechi ale orașului, locuit în cea mai mare parte de pensionari. Nereușind să mai facă față cheltuielilor mari cu întreținerea, femeia a optat în favoarea debranșării parțiale, astfel că, din cei 40 mp suprafață echivalent termic, apartamentul a ajuns la 20 mp. În mod normal, această reducere drastică a spațiului încălzit ar fi trebuit să fie urmată și de o scădere palpabilă a valorii facturii la întreținere. Dar, din acest punct de vedere, lucrurile au stat sub așteptările Ilenei Ocheană. Femeia a constatat că factura nu s-a subțiat, ci, dimpotrivă, a rămas la aceeași valoare. Nedumerită, femeia s-a adresat conducerii Termon, prin adresa înregistrată cu nr.802 din 3 martie 2004, solicitînd explicațiile de rigoare. Răspunsul celor de la Termon a fost dezarmant, motiv pentru care Ileana Ocheană s-a adresat, cu un memoriu, Biroului Senatorial nr.1 Onești, al senatorului Dan Avram.
Răspunsul conducerii Termon a fost același. „Din facturile emise de societatea noastră, rezultă un consum de agent termic exprimat în gigacalorii. Suprafața fiecărui contractant nu apare în factură. S-a luat măsura ca la facturile următoare să fie anexat și calculul care stă la baza facturii, de la citirea aparatului, la repartizarea pe suprafață. Vă anexăm alăturat calculul făcut la facturile din perioada octombrie – noiembrie 2002 – februarie 2003, octombrie 2003 -februarie 2004, din care rezultă că s-a operat modificarea de la 40 mp, la 20,57 mp și din care mai rezultă că deși gigacaloriile au fost relativ similare, suprafața totală a scăzut prin debranșări, determinînd un preț mai mare pe mp. Acesta este motivul pentru care facturile au o valoare relativ egală”, arată directorul economic al Termon Onești, Maria Popescu, în adresa cu nr. 838 din 11 martie 2004, expediată la cabinetul parlamentar. Ileana Ochean s-a adresat și Oficiului pentru Protecția Consumatorului, dar controlul efectuat de această instituție a pus în evidență corectitudinea modului de facturare. (Cătălin BUZINCHE)
Lasă un răspuns