ONGFest – Târgul Economiei Sociale s-a încheiat. Evenimentul s-a desfășurat în perioada 9 septembrie – 16 octombrie în 10 oraşe din întreaga țară: București, Iași, Bacău, Miercurea – Ciuc, Sibiu, Craiova, Cluj – Napoca, Oradea, Timişoara şi Constanța. Aflată la cea de a treia ediție, manifestarea a înregistrat o participare
record: peste 400 de organizaţii înscrise şi mai mult de 55 000 de vizitatori. Cel mai important eveniment al societăţii civile din România a reuşit astfel să creeze un dialog între cetăţeni şi organizaţii şi să contureze premisele implicării civice.
Principalele teme promovate în cadrul proiectului sunt economia socială, voluntariatul şi spiritul civic. Organizaţiile participante au avut ocazia de a-şi promova programele şi proiectele către publicul larg. La nivel local, ONGFest – Târgul Economiei Sociale a fost coordonat de către 9 organizaţii partenere, alese în
urma unei proceduri de selecţie. Informaţiile complete legate de desfăşurarea evenimentului sunt disponibile pe site – ul www.ongfest.ro. Evenimentul a fost organizat de Fundaţia pentru Dezvoltarea Societăţii Civile.
ONGFest – Târgul Economiei Sociale a luat sfârşit. Cel mai important eveniment al societăţii civile din România a atras peste 55 000 de vizitatori. Aceştia au intrat în contact cu reprezentanţii a peste 400 de organizaţii în cadrul celor 10 evenimente organizate de Fundaţia pentru Dezvoltarea Societăţii Civile. Cetăţenii
din Bucureşti, Bacău, Iaşi, Miercurea Ciuc, Sibiu, Craiova, Cluj – Napoca, Oradea, Timişoara şi Constantă au avut ocazia, între 9 septembrie şi 16 octombrie de a interacţiona cu organizaţiile cele mai active şi de a alege proiecte în care se pot implica în calitate de voluntari.
Evenimentele s-au bucurat de susţinerea primăriilor şi consiliilor locale din oraşele aflate pe traseul caravanei şi de o mediatizare puternică,. Comunităţile locale au primit extrem de bine sosirea caravanei ONGFest, lucru care s-a reflectat nu numai în numărul record de vizitatori, ci şi în felul în care au aceştia au discutat şi au stabilit contacte cu organizaţiile participante. Economia socială a fost principala tema abordată în cadrul târgului. În cadrul Conferinţei Naţionale a Economiei Sociale, care a deschis evenimentul la Bucureşti, pe 9 septembrie, a fost lansat Atlasul Economiei Sociale, primul document care aduce informaţii concrete legate de status –ul întreprinderilor sociale din România.
“FDSC a lansat încă din 1999, în Piaţa Universităţii, FAR, Târgul Asociaţilor şi Fundaţiilor, sub deviza societatea civilă eşti tu. Din 2009 FAR se transforma în ONGFest, cu scopul de a deveni primul eveniment national în cadrul căruia ONG-urile ies în stradă şi atrag sprijinul cetăţenilor şi al comunităţilor.
În toţi aceşti ani am reuşit să creştem participarea organizaţiilor de la câteva zeci la câteva sute, de la câteva mii de cetăţeni la câteva zeci de mii şi să ne extindem în alte 9 oraşe în afara Bucureştiului. ONGFest a devenit o tradiţie, o oportunitate pentru romani, de a participa şi de a se implica”, a declarat Ionuţ Sibian, Director Executiv FDSC.
Seminariile organizate în cadrul târgurilor s-au bucurat şi ele de o participare extrem de activă. Economia sociale a fost abordată în cadrul a 10 evenimente distincte, în fiecare dintre oraşele în care a ajuns ONGFest – Târgul Economiei Sociale. Formatorii instruiţi de FDSC în cadrul proiectului PROMETEUS au fost cei
care le-au prezentat participanţilor conceptul de economie socială, modele de succes, atât europene, cât şi naţionale şi le-au demonstrat cu argumente faptul că economia socială poate fi o alternativă viabilă la criză economică actuală.
Organizaţiile participante s-au declarat mulţumite de impactul pe care evenimentul l-a avut asupra opiniei publice şi dornice să comunice mult mai direct şi simplu cu toţi cei care pot contribui la desfăşurarea proiectelor pe care le au în derulare.
Voluntariatul, dincolo de a fi una dintre temele principale ale acestei ediţii ONGFest, a fost un punct forţe al evenimentului: peste 150 de voluntari au fost implicaţi în organizarea şi derularea manifestărilor din fiecare oraş. Mai mult decât atât, târgul a reprezentat o oportunitate pentru organizaţiile participante de
a recruta noi voluntari, dornici să se implice activ în iniţiative civice.
Seria evenimentelor din cadrul caravanei ONGFest – Târgul Economiei Sociale a început la Bucureşti, pe 9 septembrie şi s-a încheiat la Constanţa, pe 16 octombrie.
Manifestarea, care anul acesta a fost organizată sub numele de Târgul Economiei Sociale, a fost deschisă prin Conferinţa Naţionala a Economiei Sociale. Rapoartele prezentate au evidenţiat rolul şi ponderea economiei sociale în România, angajator a 3,3% din totalul forţei de muncă salariate din România. Cu această ocazie a fost
lansat primul Atlas al Economiei Sociale, o publicaţie care prezintă datele esenţiale la zi de natură economică şi financiară ale organizaţiilor de economie socială din România şi anume: asociaţii şi fundaţii, casele de ajutor reciproc ale salariaţilor, casele de de ajutor reciproc ale pensionarilor, cooperative meşteşugăreşti, cooperative de consum şi cooperative de credit.
Caravana ONGFest este o platformă unică de comunicare directă, la nivel național, pentru toate cele trei sectoare (public, de afaceri, nonprofit). În acest mod, este facilitata dezvoltarea parteneriatelor între ONG-uri, instituții publice și companii.
Lasă un răspuns