• mutarea este așteptată în cel mult trei săptămîni
Băcăuanii ar putea scăpa, chiar de luna viitoare, de cozile interminabile și lipsa de spațiu pe care trebuie să le suporte la Poliție, pentru acte precum pașaportul, buletinul de identitate, certificatul de înmatriculare, carnetele de conducere etc. Autoritățile județului Bacău au decis încă din primăvară să înființeze un ghișeu unic, la care să se adreseze populația județului pentru toate tipurile de documente. Funcționarea într-o singură căciulă a celor trei servicii va anula corvoada drumurilor inutile pe la mai multe birouri. De exemplu, acum, pentru un certificat de înmatriculare, băcăuanii se prindă pe la patru instituții, ceea ce nu se va mai întîmpla, promit autoritățile, de luna viitoare. Legea de înființare a Serviciului Public Județean de Evidență Informatizată a Persoanei (SPJEIP) datează de trei ani, dar aplicarea efectivă a actului normativ întîrzie încă. Marea problemă la înființarea acestui serviciu public este lipsa unei Hotărîri de Guvern care să reglementeze predarea-primirea activității și a logisticii instituțiilor în discuție.
Sediul unde va funcționa ghișeul unic este la Complexul de Servicii Comunitare nr. 2, pe strada Aviatorilor, vizavi de Școala nr.15. Pînă la alte reglementări, vor funcționa aici „Pașapoartele”, aflate în subordinea Prefecturii, și SPJEIP. Ultima instituție va avea, practic, două tipuri de activități. Prima va fi de coordonare și control a serviciilor locale de evidență a populației, iar cealaltă, de eliberare a certificatelor de înmatriculare și permiselor de conducere. Astfel, deși instituții diferite, „Pașapoartele”, „Circulația” și „Buletinele” vor funcționa într-o singură clădire. Cetățeanul își va rezolva toate problemele legate de aceste tipuri de documente în acest loc, iar plățile taxelor le va face la un singur ghișeu. Toate cele trei servicii publice se vor autofinanța din taxele stabilite de Guvern. (Florin POPESCU)
Lasă un răspuns