Criza manifestata la nivel mondial nu se putea sa nu lase urme si in economia nationala. Dupa ce anumite firme din diferite domenii au anuntat ca isi inchid portile sau ca renunta la serviciile unor angajati, a venit rindul dealerilor auto locali sa anunte scaderi ale afacerilor. Astfel, daca la nivel national scaderile vinzarilor de masini noi au fost, in octombrie, de peste 30%, fata de aceeasi perioada a anului trecut, in judet, dealerii auto anunta cam acelasi trend. „Am inregistrat scaderi de circa zece la suta la vinzarile totale de masini noi. Noi sintem cei care am scazut cel mai putin. Cred ca a contat foarte mult si imaginea marcii noastre in ochii clientilor, dar si faptul ca am venit, chiar si in aceasta perioada de criza, mereu cu ceva nou”, au declarat reprezentantii locali ai marcilor de automobile valorificate in reteaua Porsche România.
Pe primele zece luni, cam toate marcile valorificate pe piata auto româneasca sint pe minus. Dealerii auto pun aceasta scadere mai ales pe seama accesului mult mai greu al persoanelor fizice la instrumentele de creditare folosite de banci si de institutiile de finantare. Potrivit Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile din România (APIA), in conditiile in care datele privind vinzarile reflecta, de fapt, comenzi de acum citeva luni, este de apreciat ca situatia in acest domeniu se va inrautati si mai mult, in perioada imediat urmatoare. Skoda a fost marca de import cu cele mai bune vinzari, urmata de Volkswagen. Printre marcile care se mentin bine pe piata se mai numara Ford, Fiat si Hyundai. La capitolul scaderi mai severe pot fi incluse marcile Peugeot si Chevrolet, ambele cu 22 de procente mai putin in vinzari total pe tara, dupa zece luni.
Lasă un răspuns