Conform datelor furnizate de Serviciul de Evidență Informatizată a Persoanei Bacău, la referendumul din data de 19 octombrie, băcăuanii își pot exprima dreptul de vot cu unul dintre următoarele documente: carte de alegător, carte de identitate, buletin de identitate, carte de identitate provizorie sau carnet de serviciu militar. Deoarece posibilitățile tehnice nu permit eliberarea actelor de identitate pînă la data referendumului, pînă pe 17 octombrie, la ghișeele SEIP se vor primi documente pe linie de evidență a populației numai în cazul expirării actelor de identitate, pierderii, deteriorării sau distrugerii acestora, sau în cazul schimbării numelui prin căsătorie.
Duminică, 19 octombrie, în ziua Referendumului, ghișeele SEIP vor fi deschise numai pentru eliberări de documente, între orele 6,00-21,00, respectiv cărți de alegători, cărți de identitate, precum și soluționarea cazurilor de pierdere, furt, deteriorare sau distrugere a actului de identitate. „În prezent, la toate formațiunile de evidență informatizată a persoanei din județ sînt foarte multe acte de identitate neridicate de titulari. Numai în municipiul Bacău sînt 836 de astfel de cazuri. În fiecare zi de marți și joi există program special numai pentru eliberări de documente, între orele 8,00-10,00, însă acestea pot fi ridicate și în celelalte zile de lucru cu publicul”, ne-a declarat comisarul șef Ioan Matei, șeful SEIP.
Persoanele cu domiciliul în municipii și orașe care au cărți de identitate, însă nu au intrat în posesia cărților de alegător, precum și persoanele care au împlinit vîrsta de 18 ani pînă în ziua Referendumului, inclusiv, pot să ridice cărțile de alegător de la ghișee în zilele de 17, 18 și 19 octombrie. Aceleași persoane care au domiciliul în comune pot intra în posesia cărților de alegător de la posturile de poliție din localitățile de domiciliu începînd de sîmbătă și pînă în ziua Referendumului, inclusiv. (Florin CRĂCIUN)
Lasă un răspuns