• „conducerea filialei Moldova a fost aleasă pe criterii politice”, crede Alexandrina Glavan, șefa RA RomâniaFilm, filiala Bacău
Tentaculele perfide ale politicii au ajuns și în lumea sărăcioasă a cinematografiei românești. După ce, la București, s-a hotărît împărțirea Regiei Autonome România Film în patru filiale: Moldova, Transilvania, Banat și Muntenia, Bacăul a pierdut lupta pentru conducerea filialei Moldova în dauna Iașiului. În opinia Alexandrinei Glavan, șefa filialei Bacău a RA România Film, totul a fost aranjat la nivel politic, fapt ce a defavorizat Bacăul, deoarece, în planul randamanentului și al eficienței, această filiala a fost mereu deasupra Iașului. „Conducerea filialei Moldova de la Iași a fost aleasă pe criterii politice. La București se știa că Bacăul era cel mai indicat, însă nu a fost ales. Ori, la Iași nu este un for care să intervină acolo unde sînt probleme, pentru că sînt mai săraci decît noi. Pînă acum s-a dovedit că din punct de vedere financiar Bacăul era mai echilibrat decît Iașul. Cea care va pierde va fi cinematografia. Oricum, după trei, patru săptămîni vom vedea care și cum se descurcă”, ne-a declarat Alexandrina Galan. În aceste condiții, șefii Cinematografiei din Bacău cred că o colaborare cu Iașul va fi una strict administrativă. „Noi nu putem să colaborăm decît strict administrativ, de așa manieră încît să nu sufere spectatorii, chiar cu prețul hărțuirii salariaților de la noi. Spectatorii trebuie să știe că premierele cinematografice nu vor fi influențate”, a mai spus șefa Filialei Bacău.
Chiar dacă și-a luat adio de la conducerea noii filiale, cel puțin în actuala formulă, Bacăul a cîștigat încă un județ din Moldova. „În altă ordine de idei, ca răspundere din punct de vedere cinematografic, județul nostru a mai cîștigat Vrancea, alături de Neamț. Însă, cel puțin în momentul de față, lucrurile sînt încurcate, pentru că din punct de vedere legal nu s-a stabilit nimic concret”, a mai spus directoarea Glavan.
Cu spate ani de muncă în domeniul cinematografiei, Alexandrina Glavan crede că soarta cinematografelor românești nu va fi mai bună nici în actuala formulă, patru filiale fiind insuficiente pentru o bună gestionare a întregii activități din țară. „Din punctul meu de vedere, totul este prea centralizat, Se știe că, din cele 150 cinematografe existente în România, 120 sînt ale statului. Ori, managementul pe arii extinse este mai greu de controlat decît pe o arie restrînsă. Era bine ca în fiecare dintre cele patru filiale să fie cel puțin încă două. În opt era mai echilibrat. Bănuiesc că această situație nu va ține mai mult de doi ani, însă privatizarea cinematografelor se lasă prea mult așteptată. M-aș declara mulțumită dacă s-ar face reformă cu adevărat în cinematografie. Ori, în zona Moldova, pînă acum nu s-au privatizat decît două cinematografe”, a afirmat Alexandrina Galan. (Constantin GHERASIM)
Lasă un răspuns