Comisariatul Judetean pentru Protectia Consumatorilor (CJPC) Bacau a aplicat bancii Volksbank sanctiuni contraventionale dupa ce banca a fost reclamata pentru modul in care a tratat, prin sucursala Bacau, o cerere de imprumut din programul „Prima Casa”. Ziarul nostru a publicat, recent, scrisoarea cititoarei noastre Lidia Betoaia, care a solicitat acest credit, in care a aratat prin ce a trecut datorita regulilor neclare ale bancii, dar si indiferentei cu care a fost tratata. Am trimis, pe e-mail, aceasta scrisoare si la centrala bancii, insa nici noi nu am avut mai multi sorti de izbinda in a primi un punct de vedere lamuritor.
Mai prompti au fost cei de la CJPC Bacau, care au si luat masuri in acest caz, „conform prevederilor OG 21/1992 cu modificările si completările ulterioare, la art. 18” – cum a precizat directorul coordonator adjunct Alin Nastasa. Lidia Betoaia a solicitat bancii un credit pentru achizitionarea unei case in mediul rural, a adus documentele cerute de banca, a schimbat casa dupa casa, pentru ca banca a avut unele obiectii la fiecare oferta si a si platit un avans unui proprietar pentru a fi sigura ca poate cumpara casa mult dorita. Dupa toae acestea, banca i-a comunicat ca regulamentul de imprumut ar fi fost modificat si nu mai poate da credite decit pentru locuinte in mediul urban. „Consideram ca reclamatia dumneavoastra este intemeiata din punctul de vedere al neindicarii clare si precise a faptului ca o casa pe care urma sa o achizitionati prin acest program nu trebuia sa fie situata in mediul rural” – sae arata in instiintarea pe care solicitanta si, ulterior, petenta a primit-o de la CJPC Bacau.
„Am reluat demersurile cu o alta banca, BRD-GSG – ne-a mai scris Lidia Betoaia – si, dupa numai doua saptamini, dosarul meu a fost trimis la Bucuresti, la Fondul de Garantare a Creditelor. Acum, astept un raspuns (sper favorabil) din partea Fondului. Iata ca la alte banci se poate achizitiona o casa in mediul rural!”.
Pentru edificare, iata cum suna art. 18 din OG 21/1992: „Consumatorii au dreptul de a fi informati, in mod complet, corect si precis, asupra caracteristicilor esentiale ale produselor si serviciilor oferite de operatorii economici, astfel incit sa aiba posibilitatea de a face o alegere rationala, in conformitate cu interesele lor, intre produsele si serviciile oferite si sa fie in masura sa le utilizeze, potrivit destinatiei acestora, in deplina securitate”.
Lasă un răspuns