Echipe de la Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor (CJPC) Bacău acționează, în aceste zile, în cadrul unui control tematic la instituții financiare nebancare. Potrivit reprezentanților instituției, verificările au început pe data de 13 ianuarie, urmând ca în câteva zile să fie anunțate și rezultatele. „Controlul are ca tematică respectarea prevederilor legale din domeniul protecției consumatorilor la încheierea contractelor de credit de consum în cazul achiziționării de produse de la comercianți cu plata în rate, – a spus Alin Năstasă, comisar șef CJPC Bacău – urmărindu-se respectarea prevederilor legislative pe această direcție, dacă se face informarea precontractuală a consumatorilor, dacă se aplică corect tarifele, comisioanele care se încasează, dacă se face informarea consumatorilor în cazul modificării dobânzii. De asemenea, se verifică respectarea prevederilor legale cu privire la dreptul de rambursare anticipată și la materialele publicitare referitoare la achiziționarea produselor prin intermediul cardurilor de credit”.
La finele lunii decembrie 2013, CJPC Bacău a înregistrat o premieră, câștigând, după ani, un proces cu o instituție financiară nebancară. Aceasta a fost prinsă, în luna iunie a anului 2011, în urma unui control tematic desfășurat de CJPC Bacău, cu grave abateri de la legislația specfică în vigoare, fiind sancționată cu o amendă în valoare de 92.000 lei, valoare însumând cuantumul aferent a cinci sancțiuni contravenționale. Societatea a depus plângere în instanță, contestând imediat, printr-o casă de avocatură din București, procesul verbal de constatare a contravenției încheiat de CJPC Bacău. Pe 17 decembrie 2013 însă, plângerea a fost definitiv și irevocabil respinsă de Tribunalul Bacău.
Lasă un răspuns