Werner Bolek, country manager al grupului austriac Grizzly, a declarat revistei Business Magazin ca aceasta companie a renuntat la contractul cu Rafo Onesti „Nu puteam astepta sfirsitul procesului de reorganizare de la Rafo si decizia actionarilor referitoare la vinzarea sau nu a retelei de benzinarii” – a spus Bolek. Grupul austriac intentiona preluarea a 45 de statii de carburanti de la Rafo, pentru care in octombrie 2007 a si batut palma cu proprietarii acestora.
Rafo opereaza, la nivel national, conform saitului sau, 291 de statii de distributie de carburanti (dintre care 33 proprii si 258 afiliate). Numarul statiilor proprii a crescut, conform strategiei de dezvoltare, care avea in vedere si moderinizarea rafinariei, dar si intarirea retelei de benzinarii. Cu circa patru ani in urma, Rafo chiar a inceput o campanie in acest sens, intitulata „Alimenteaza de la sursa”. Campania implica un efort investitional de aproximativ 300 de milioane de euro si prevedea dezvoltarea, in cinci ani, a unei retele de aproximativ 400 de statii. Dezvoltarea retelei de statii a inceput din partea de vest a tarii, urmind sa acopere intreg teritoriul national. Se aveau in vedere si noi depozite, pe linga cele din Onesti, Brasov, Oradea, Cluj-Napoca si Craiova, in Bucuresti si Suceava.
Palosul falimentului alunga investitorii
Austriecii de la Grizzly spun ca s-au oprit din intentiile lor pentru ca rafo se afla in situatie de reorganizare judiciara. Cu toate acestea, ei au inchiriat, anul trecut, 45 de statii si s-au ocupat de managementul lor. Creditorii rafinariei au cerut, insa, la inceputul anului 2008, din nou falimentul acesteia, iar Rafo a fost oprita si a intrat intr-un proces de modernizare amplu, de circa doi ani, care se si deruleaza, acum, intr-un ritm alert. Grizzly urma sa intre, astfel, pe piata romaneasca de carburanti, dar au constatat ca Rafo nu poate vinde inca active. Iar contractul pentru cele 45 de benzinarii a luat sfirsit pea 31 mai 2008.
Test la Afumati
La iesirea din Bucuresti, daca vii la Bacau, in comuna Afumati, poti vedea una dintre „bijuteriile” Rafo – o statie de benzina frumos construita si brenduita recent. Aceasta este una dintre statiile de benzina preluate de Grizzly. Ea a fost un test pentru companie si, conform acelorasi declaratii ale lui Werner Bolek, ar fi nevoie de aproximativ 300.000 de euro investitii in fiecare statie, pentru a arata asa. Rafo dispune, insa, si de un laborator mobil, pentru a asigura comercializarea unor carburanti de calitate in statiile proprii si afiliate si pentru a evita, astfel, falsificarile care ar putea aparea la nivelul distributiei.
Lasă un răspuns