Cererea de returnare a TVA achitata in alt stat al UE de contribuabilii din Romania se depune, electronic, pina cel tirziu la data de 30 septembrie a anului calendaristic care urmeaza perioadei de rambursare, prin intermediul portalului Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF).
Procedura se aplică cererilor de rambursare depuse de persoanele impozabile stabilite in Romania, pentru rambursarea taxei pe valoarea adaugata achitata de acestea pentru bunurile mobile care le-au fost livrate sau serviciile prestate in beneficiul lor in statul membru in care taxa a fost incasata, precum si pentru rambursarea taxei pe valoarea adaugata achitate pentru importul bunurilor in respectivul stat membru. Perioada de rambursare este de maximum un an calendaristic si de minimum trei luni calendaristice. Cererile de rambursare pot, insa, viza o perioada mai mica de trei luni, in cazul in care aceasta reprezinta perioada ramasa pina la sfirsitul anului calendaristic – precizeaza ANAF.
Pentru depunerea cererii, este necesara semnatura electronica obtinuta in baza unui cerificat digital calificat, potrivit procedurii afisate pe portalul ANAF. Conform listei de preferinte a statelor membre, se vor atasa copii de pe facturi / documente de import in cazul in care baza de impozitare de pe o factura / un document de import este de cel puţin 1.000 de euro sau echivalentul in moneda nationala si cind baza de impozitare de pe o factura / un document de import este de cel putin 250 de euro sau echivalentul in moneda nationala, daca factura / documentul de import se refera la combustibil.
Formatul electronic al formularului 318 – Cerere de rambursare a taxei pe valoarea adaugata pentru persoanele impozabile stabilite in Romania se obtine prin folosirea programului de asistenta elaborat de ANAF de pe pagina de Internet a MFP-ANAF, la adresa www.anaf.ro – „Declaratii electronice”. (Petru DONE)
Lasă un răspuns