• vînzările sînt mai mari decît în perioada sărbătorilor tradiționale
Intensa campanie publicitară a ratelor acordate fără giranți are efecte imediate și la scară mare. Marile lanțuri de magazine ce apar în presă, la radio și televiziune cu anunțul eliminării giranților obligatorii au obținut un succes fulminant. La o simplă vizită în magazinele ce vînd electrocasnice, frapează rapiditatea cu care rafturile se golesc, ca și cozile mari la ghișeele de întocmire a contractelor de rate. Ieri, de exemplu, angajații de la Flanco așteptau mașina cu marfă de la București, după ce, de cîteva zile, stocul de produse s-a subțiat neașteptat de mult. Rafturile cu televizoare, de exemplu, sînt aproape goale, în urma vînzărilor masive. „Nici înaintea Crăciunului nu am avut atîta vînzare ca în ultimul timp”, spune un vînzător de la Flanco Bacău. Angajatul ne dezvăluie că două sînt motivele care au golit magazinul. În primul rînd, eliminarea giranților obligatorii i-a scăpat pe clienți de disconfortul birocrației suplimentare, ca să nu mai vorbim că din ce în ce mai greu se găsește o persoană gata să gireze cu propriile venituri cumpărăturile altora. Al doilea motiv al afluenței de clienți este dobînda redusă substanțial față de anul trecut, la mai puțin de 20 la sută pe an. „Cel mai mult le convine pensionarilor să vină să ia în rate, deoarece au de plătit pe durata derulării creditului tranșe egale, deci sînt scutiți de surprizele majorării dobînzilor”, spune vînzătorul. (Florin POPESCU)
Lasă un răspuns