• Georgeta Ouatu, femeia care în numai cîteva luni a acumulat o datorie de 80 de milioane de lei la întreținere, s-a trezit din nou cu o factură de zece milioane de lei la întreținere pe luna mai • în plus, femeia a descoperit că administratorul asociației i-a calculat agentul termic pentru o suprafață mai mare cu cîțiva metri pătrați față de suprafața reală a apartamentului
Coșmarul pe care îl trăiește Georgeta Ouatu, femeia care de cîteva luni își dorește să șteargă din calendar ziua în care se afișează facturile la întreținere, pare să nu se mai termine. Ieri, femeia s-a trezit din nou cu o factură primită de la asociație în valoare de zece milioane de lei. „Am simțit că îmi stă inima în loc cînd am văzut. Cu ăștia zece mililoane de lei, datoria pe care o am la asociație a ajuns la 90 de milioane de lei”, ne povestea ieri, cu lacrimi în ochi, Gerogeta Ouatu. Necazurile sale au început să apară cam de la începutul iernii trecute. În luna ianuarie a avut de plată o factură de 5,3 milioane de lei, în luna februarie, Adriana Pavel, administratorul Asociației de Proprietari 124, din care face parte, îi calculează că are de plată 10.265.796 de lei, în luna martie a fost de 11.379.648 de lei, iar în luna aprilie de 9.767.038 de lei. În fiecare lună, sumele cele mai mari erau la plata consumului de apă caldă. În aprilie, spre exemplu, femeia a avut de plată numai pentru consumul de apă caldă 7,266 de milioane de lei. Asta înseamnă că Gerogeta Ouatu și cei cinci copii ai săi au consumat în acea lună nici mai mult nici mai puțin decît vreo 120 de metri cubi de apă, adică în jur de 10-12 vagoane-cisternă pline ochi.
Explicația pe care administratorul Adriana Pavel o dă pentru sumele înscrise în aceste facturi este legată de faptul că Gergeta Ouatu este unul dintre puținii locatari din asociație care nu are montate apometre. Cele mai mari probleme apărute în ultimele luni sînt legate de consumul de apă caldă. La această oră, aproximativ 85% din locatarii înscriși în această asociație au centrale de apartament ori și-au montat apometre. În aceste condiții, diferența dintre suma consumurilor declarate de locatarii contorizați și cantitatea de apă caldă furnizată lunar de CET Bacău, societatea care asigură agentul termic către această asociație, este plătită de către locatarii care, în lipsa unui contor individual, nu au cum să justifice consumurile familie. Asta înseamnă că aproape o sută de locatari din cadrul acestei asociații aflați în aceeași situație cu Gerogeta Ouatu sînt nevoiți să plătească lună de lună sume astronomice la întreținere pentru cantități uriașe de apă caldă pe care nu ar fi avut cum să le consume nici în zece ani.
În ceea ce o privește pe Gergeta Ouatu, necazurile sale nu se opresc aici. Femeia a descoperit de curînd că administratorul asociației i-a calculat în lunile de iarnă consumul de agent termic pentru o suprafață de peste 90 de metri pătrați cînd, în realitate, apartamentul său are doar 88 de metri pătrați. „Așa am ajuns să am o datorie atît de mare la întreținere. Luna trecută am strîns bani de unde am putut și mi-am montat apometre. Acum pot să dovedesc că în luna care a trecut nu am consumat decît zece metri cubi de apă și rece și caldă”, ne mai mărturisea, ieri, Gergeta Ouatu. „Nu vom lăsa acest caz fără o rezolvare. Va trebui să găsim o soluție atît pentru această familie, cît și pentru toți ceilalți locatari din Bacău aflați în aceeași situație”, ne-a dat ieri asigurări Mihaela Iordănescu, inspector în cadrul Corpului de Control al Primarului. Cazul locatarilor necontorizați care sînt faturați lună de lună pentru consumuri astronomice va fi analizat astăzi de viceprimarul Laurian Lucaș, care va avea o întîlnire cu reprezentanți ai conducerii CET și ai Serviciului Public de Asistență Socială Bacău. (Elena SOLOMON)
Lasă un răspuns